کد خبر: ۷۲۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۵
یک متخصص تغذیه گفت: آن چه که در ایام نوروز کودکان را در معرض خطر مضاعف تغذیه‌ای قرار می‌دهد مصرف روزانه‌ی حجم زیادی از شیرینی‌ها، شکلات‌ها و آجیل‌های شور است.
ناطقان: مهدی شادنوش متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی با اشاره به این که کودکان در حال رشد فیزیولوژیک و تکامل عصبی هستند، اظهار داشت: با توجه به شیوع چاقی و بیماری‌های متابولیک در سنین کودکی و نوجوانی و به علت تغییر سبک زندگی، این گروه در خطر بالقوه ابتلا به بیماری‌های مزمن در آینده نزدیک قرار دارند.
 
وی افزود: در همه ایام سال و همچنین در ایام نوروز باید تامین رژیم غذایی با کفایت و با کیفیت، مدنظر والدین قرار گیرد.  
 
وی با تاکید بر این که مصرف روزانه‌ی حجم زیادی از شیرینی‌ها، شکلات‌ها و آجیل‌های شور در ایام نوروز کودکان را در معرض خطر مضاعف تغذیه‌ای قرار می‌دهد، ادامه داد: شیرینی‌ها و شکلات‌ها از جمله مواد غذایی هستند که در هرم غذایی روزانه کمترین توصیه به مصرف آن‌ها وجود دارد؛ زیرا صرفا تامین کننده شکر، قندهای ساده و چربی‌های ناسالم بوده و فاقد مواد مغذی مانند پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن هستند.  
 
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تصریح کرد: مغز دانه‌ها از جمله گروه‌های غذایی مفید برای همه افراد به ویژه کودکان و نوجوانان محسوب می‌شوند که مصرف متعادل آن‌ها به طور روزانه توصیه می‌شود.
 
شادنوش بیان کرد: باید توجه داشت در ایام نوروز معمولا از انواع مغزهای دارای نمک زیاد و در مقادیر بیش از نیاز روزانه استفاده می‌گردد که اصلاح این نوع تغذیه باید مورد توجه والدین قرار بگیرد.
 
این متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی با بیان این که در ایام نوروز مانند سایر ایام سال از مصرف سایر تنقلات کم ارزش مانند چیپس، پفک، آبمیوه‌‎های صنعتی نیز باید تا حدممکن جلوگیری شود، یاد آور شد: در مقابل والدین باید مصرف انواع میوه و سبزی را در شکل‌های متنوع و جذاب در برنامه غذایی کودکان بگنجانند و از فرصت موجود برای افزایش فعالیت بدنی کودکان در قالب برنامه‌های تفریحی مختلف استفاده کنند.
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین