کد خبر: ۷۲۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
جشنواره بزرگ «نوروز-2017» در مرو قدیم ترکمنستان با حضور مقامات عالی رتبه دولت این کشور و نیز سفرا و دیپلمات های مقیم عشق‌آباد، برگزار شد.
ناطقان:جشنواره بزرگ نوروز امسال در شهر ماری (مرو قدیم) با حضور اعضای هیات دولت، رئیس مجلس ترکمنستان، سفرا و دیپلماتهای مقیم این کشور و اقشار مختلف جامعه و ریش سفیدان ترکمنستان برگزار شد.

در این جشنواره هنرمندان و فرهنگیان ترکمنستان تمامی مراحل زندگی تاریخی، باستانی، میراث فرهنگی، کشاورزی، عشایری، علمی ملت ترکمن در ارتباط با عید نوروز  را به تصویر کشیدند.

سپس جشنواره در داخل سازه  آلاچیق شکل به گنجایش بیش از 3 هزار نفر با قرائت پیام تبریک «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز ادامه یافت.

رئیس جمهور ترکمنستان در این پیام ضمن تبریک به ملت این کشور به مناسبت جشن باستانی نوروز و اهمیت منطقه ای و فرا منطقه ای و نیز تصویب آن به عنوان جشن بین المللی از سوی سازمان ملل، این عید را تجسم  و مظهر صلح، دوستی، حسن همجواری، انسان دوستی و ابتکارات سازنده توصیف شد.

دولت ترکمنستان همه ساله 21 و 22 مارس را به مناسبت عید نوروز تعطیل اعلام می‌کند و مردم این کشور عید نوروز را جشن می‌گیرند.









































منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین