کد خبر: ۷۲۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
یک کارشناس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست در مورد بیماری‌های ناشی از وقوع تغییر اقلیم اظهار کرد: تغییر آب و هوا با تغییر الگوهای بارش و اختلال زیست بوم‌ها، اثرات مهمی بر سلامت بشر دارد.
ناطقان:ماندانا مقصودی با اشاره به اینکه اثرات تغییر آب و هوا احتمالا در مرزهای انتقال بیماری‌های واگیردار، چشمگیرتر است، گفت: عواملی که در تغییر آب و هوا نقش دارند، نظیر انتشارات ناشی از وسایل نقلیه و کارخانجات، به طور جدی به سلامت کودکان آسیب می‌رسانند.

وی افزود:  آسم، یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مزمن میان کودکان است. از آنجا که بسیاری از جنبه‌های فیزیولوژیکی و سوخت و ساز کودکان به طور محسوسی با بزرگسالان متفاوت است، بعضی از اثرات بهداشتی تغییر آب و هوا بر روی آنها نیز تا حدی متفاوت است. کودکان به دلیل اینکه ریه‌های آنها در حال رشد و تکامل است نسبت به آلودگی هوا حساس‌ترند. آنها نسبت به بزرگسالان با سرعت بیشتری نفس می‌کشند و زمان زیادی را برای بازی در بیرون از خانه سپری می‌کنند و اغلب از نظر جسمی بسیار فعال هستند.

به گفته مقصودی، قرار گرفتن در معرض ازن و ذرات معلق در دوران کودکی، باعث مشکلات بهداشتی می‌شود به عنوان مثال قرار گرفتن در معرض ذرات معلق برای کودکان مشکلات کاهش عملکرد ریه، تشدید آسم، گسترش برونشیت مزمن، افزاش نرخ تولد زودرس، کمبود وزن در هنگام تولد و مرگ و میر نوزادان را به همراه دارد.

وی افزود: در معرض ازن بودن ممکن است تاثیرات منفی از جمله تنگی نفس، خس خس کردن و سرفه و کاهش موقتی عملکرد ریه‌ها و عفونت‌های دستگاه تنفسی تحتانی در کودکان به وجود آورد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین