کد خبر: ۷۲۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸
موزه جنگ (خانه تیمورتاش) روز گذشته برای نخستین بار گشایش یافت.
ناطقان:نصرالله آبادیان شهردار منطقه 11 ضمن اعلام این خبر افزود: این خانه تاریخی با همکاری دانشگاه جنگ به موزه تبدیل شده است و برای اولین بار شهروندان می‌توانند از این موزه بازدید کنند.

این خانه تاریخی که از آثار دوره پهلوی اول است؛ به موزه تبدیل شده و در آن ابزار و ادوات جنگی از جمله توپ اهدایی روسیه در عهد نامه ننگین ترکمان چای به نمایش در آمده و در معرض دید عموم قرار گرفته است.

گفتنی است موزه جنگ؛ خانه "عبدالحسین تیمور تاش" وزیر دربار پهلوی اول بوده و حدود سال 1310 در دو طبقه ساخته شده است؛ این موزه ارزشمند برای نوروز امسال آماده بازدید علاقمندان است و شهروندان می‌توانند علاوه بر تماشای معماری زیبای بنا، آئینه کاری‌های نفیس که در سقف تالار اصلی کار شده است، گچبری‌های ظریف و استادانه در سر ستون‌ها و درها و پنجره‌های چوبی با فرم ها و اشکال زیبا؛ از ادوات جنگی و سلاح های قدیمی نیز بازدید کنند گزارش علاقمندان برای بازدید از این خانه تاریخی می‌توانند از روز گذشته دوم فروردین ماه تا پایان تعطیلات نوروز از ساعت 9 صبح تا 3 بعد از ظهر به خیابان کارگر جنوبی، پایین تر از میدان پاستور، خیابان دانشگاه جنگ مراجعه کنند.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین