کد خبر: ۷۳۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
پرواز شماره ۷۰۰ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ساعت ۱۷ امروز در فرودگاه مهرآباد به زمین خواهد نشست تا به این ترتیب سومین هواپیما خریداری شده پس از اجرای برجام به ناوگان کشور اضافه شود.
ناطقان:پس از آنکه شرکت هواپیماساز ایرباس در زمستان سال گذشته در چارچوب قرارداد خود با ایران ایر دو هواپیمای مسافرتی به ایران تحویل داد طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ساعت ۱۷ امروز سومین هواپیمای خود را به هما تحویل می دهد. این هواپیما که حدود ساعت ۱۵/۱۲ ظهر به وقت تهران فرودگاه شهر تولوز را به مقصد فرودگاه مهر آباد ترک کرده، دومین هواپیمای پهن پیکر و سومین هواپیمای خریداری شده از سوی هما را وارد ناوگان ایران می کند.

این هواپیما که جزء مدرنترین هواپیمایهای مسافربری جهان به شمار می رود به احتمال زیاد از سوی ایران ایر در پرواز های بین المللی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل ایران ایر پیش از این اعلام کرده بود که هواپیماهای ایرباس ۳۳۰ با توجه به شرایطی که دارند امکان پرواز در مسیرهای طولانی به مقصد کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین آسیای جنوب شرقی را در دستور کار خود دارند و ایران ایر برای استفاده از آنها برنامه ریزی ویژه ای داشته است.

با رسیدن هواپیمای جدید جمع هواپیماهای تحیول شده به ایران در سال ۲۰۱۷ میلادی به سه فروند می رسد و پیش بینی می‌شود طبق بندهای در نظر گرفته شده در این توافق دو جانبه چهار فروند هواپیما از خانواده ایر باس ۳۲۰ نیز در سال جاری میلادی به ایران تحویل شود.

در کنار ایرباس ایران ایر قرارداد خود با شرکت هواپیماساز بوئینگ را نیز نهایی کرده که البته اجرای این قرار داد از اردیبهشت سال ۹۷ آغاز خواهد شد.

وزارت راه وشهرسارزی اعلام کرده ایران در چارچوب یک برنامه ده ساله نیاز به خرید ۵۰۰ هواپیمای جدید خواهد داشت که از این میان تاکنون ایران ایر قرارداد خرید ۱۰۰ فروند هواپیمای ایرباس و ۸۰ فروند هواپیمای بوئینگ را نهایی کرده و طبق پیش بینی ها در آینده‌ای نزدیک قریب ۲۰ فروند هواپیمای ATR نهایی خواهد شد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین