کد خبر: ۷۳۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۴
از وقتی بشر شروع به ساختن شهرها و خانه‌ها کرد، همیشه دیوار را به عنوان محافظی در برابر دشمنان و حیوانات و یا برای تعیین مرزبندی می‌ساخته است؛ کم‌کم انسان‌ها استفاده‌های دیگری از دیوار کردند مثلا برای اینکه جاذبه‌ای دیدنی به شهر اضافه کنند، شروع به ساختن دیوار کردند و یا برای بزرگداشت کسی برای او دیواری ساختند.
ناطقان:در دنیا بعضی از دیوارهای مشهوری هستند که به معروفیت جهانی دست پیدا کرده‌اند که در ادامه توضیحات کوتاهی درباره  تعدادی از این دیوارها آمده است.

دیوار بزرگ چین

عده‌ای اعتقاد دارند که دیوار بزرگ چین از ماه دیده می‌شود. این دیوار یکی از معروف‌ترین دیوارهای دنیا است و کمتر کسی است که آن را نشناسد. ساخت و بازسازی آن مربوط به قرن پنجم و شانزدهم قبل از میلاد است؛ در آن زمان برای اینکه از مرزهای امپرتوری در مقابل قبیله‌های شمالی محافظت کنند این دیوار را ساختند. اما آنچه که ما امروز از دیوار چین می‌بینیم در سلسله مینگ ساخته شده است. طول کلی این دیوار با همه شاخه‌ها خود حدود پنج هزار و ۵۰۰ متر است و بزرگ‌ترین حائل دست‌ساز است.


دیوار برلین

دیوار برلین در سال ۱۹۶۱ در هنگام جنگ سرد در آلمان ساخته شد. آلمان شرقی برای اینکه از فرار مردمش به غرب شهر جلوگیری کند این دیوار را در وسط برلین ساخت و موفق شد به خواسته خود برسد.

پنج هزار نفر تلاش کردند که از آن فرار کنند به همین دلیل تعدادی از آن‌ها کشته شدند، در سال ۱۹۸۹ پس از سقوط شوروی این دیوار هم از بین رفت. امروزه روی باقی مانده‌های این دیوار نقاشی‌های زیبایی کشیده شده که به عنوان موزه شناخته می‌شود و افراد زیادی به تماشای نقاشی‌های آن می‌نشینند.

دیوارهای تروا

دیوارهای تروا در شمال غربی ترکیه قرار دارد. این دیوارها در قرن سیزدهم قبل از میلاد بنا شده‌اند و از قدیمی‌ترین دیوارهایی هستند که همچنان سالم باقی مانده‌اند و گردشگران زیادی از آن‌ها بازدید می‌کنند. جایی که این دیوارها در آن قرار دارد دارای ارزش تاریخی زیادی است. دلیل ساخت این دیوار این بوده که از تروای افسانه‌ای محافظت شود، ساکنان این شهر موفق شدند با این دیوار ۱۰ سال در برابر محاصره شهر مقاومت کنند.


دیوار هادریان

دیوار هادریان بین کشورهای اسکاتلند و انگلستان قرار دارد. رومن‌ها برای اینکه از ورود قبایل اسکاتلندی به کولونی خود بریتانیا جلوگیری کنند این دیوار را ساختند. دیوار هادریان باستانی از جنس سنگ و کلوخ است، در قرن دوم پس از میلاد مسیح درست شده و از دریای ایرلند تا دریای شمال امتداد می‌یابد. طول آن ۷۳ مایل و طولانی‌ترین دیوار اروپا است. امروز فقط قسمت‌هایی از آن را می‌توان دید اما با این وجود گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جلب می‌کند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین