کد خبر: ۷۳۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
نماینده وزیر بهداشت در طرح سلامت نوروزی گزارش فعالیت اکیپ‌های بهداشت محیط طی روز گذشته در سراسر کشور را تشریح کرد.
ناطقان: دکتر پیرحسین کولیوند در تشریح فعالیت‌های اکیپ‌های بهداشت محیط در پنجم فروردین ماه در سراسر کشور ، گفت: طبق روال روزهای گذشته، بازرسی بهداشت محیطی از مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی حساس با اولویت کنترل بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی صورت گرفت و بر همین اساس از ۹هزار و ۳۱۱ مرکز بازرسی شد.

وی گفت: همچنین از ۲هزار و ۸۳۱ امکنه عمومی حساس با اولویت بهداشت فردی و تجهیزات از جمله آرایشگاه‌ها و هتل‌ها و مراکز اقامتی و ... بازرسی بهداشت محیطی صورت گرفت. همچنین از ۶۵۵ مورد امکنه بین راهی با اولویت کنترل بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی بازرسی شد.

به گفته وی، بازرسی بهداشت محیطی از سامانه‌های آبرسانی به تعداد ۵۳۲ مورد و همچنین بازرسی بهداشت محیطی با اولویت کنترل دخانیات از مراکز عرضه قلیان به تعداد ۱۶۳ مورد طی روز گذشته صورت گرفت.

کولیوند، کل بازرسی‌های بهداشت محیط انجام شده در پنجم فروردین ماه را ۱۳هزار و ۴۹۲ مورد اعلام کرد و گفت: همچنین روز گذشته جمعا ۱۰هزار و ۸۸۳ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی کشف و معدوم شد.

وی افزود: همچنین ۵هزار و ۴۲۹ مورد کلر سنجی از آب آشامیدنی انجام شد و ۳۴۲ مرکز و امکنه متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند. همچنین ۳۷ مرکز و امکنه متخلف تعطیل شدند.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در طرح سلامت نوروزی در پایان گفت: طی روز گذشته ۲هزار و ۷۸۳ مورد نمونه‌برداری میکروبی آب و یکهزار و ۵۶۲ مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی صورت گرفت.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین