تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
محققان ویتامینی کشف کرده‌اند که به ترمیم DNA آسیب‌دیده کمک و روند پیری را معکوس می‌کند.
ناطقان: به نقل از زی‌نیوز، دانشمندان موفق به شناسایی ویتامینی شدند که در ترمیم DNA آسیب‌دیده موثر است و به معکوس کردن روند پیری کمک می‌کند.

همچنین در مبارزه با سرطان موثر بوده و در سفرهای فضایی نقش دارد.

این یافته‌ها نشان می‌دهد ویتامینی به نام NAD +، که به طور طبیعی در هر سلول از بدن وجود دارد به تنظیم فعل و انفعالات و کنترل ترمیم DNA کمک می‌کند.

دیوید سینکلر، استاد دانشگاه نیو ساوت ولز در استرالیا و نویسنده این مطالعه اظهار کرد: این روش بر روی موش‌ها با موفقیت انجام شده است.

آنها افزودند: این بررسی در درمان سرطان، آلزایمر، محافظت از فضانوردان و کاهش هر گونه عوارض مرتبط با آسیب DNA هم مفید است.

علاوه بر این پژوهشگران از NAD + در موارد مختلفی از جمله پیری، ناباروری در زنان و همچنین درمان عوارض جانبی شیمی درمانی استفاده کرده‌اند.

این آزمایش‌ بر روی انسان به مدت 6 ماه انجام خواهد شد. به احتمال زیاد این داروی ضد پیری ایمن‌ترین و موثرترین دارو در سه تا پنج سال آینده خواهد بود.

نتایج این بررسی در مجله  Science منتشر شده است.
کشف ویتامینی موثر برای معکوس کردن روند پیری
پیری

به گزارش ایسنا، به نقل از زی‌نیوز، دانشمندان موفق به شناسایی ویتامینی شدند که در ترمیم DNA آسیب‌دیده موثر است و به معکوس کردن روند پیری کمک می‌کند.

همچنین در مبارزه با سرطان موثر بوده و در سفرهای فضایی نقش دارد.

نتایج این بررسی در مجله  Science منتشر شده است.
منبع: ایسنا