کد خبر: ۷۳۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشتار مردم بی گناه به بهانه مبارزه با تروریسم را رویه جاری ارتش آمریکا در منطقه دانست و گفت این جنایت جنگی باید در محاکم عادلانه رسیدگی فوری شود.
ناطقان: علی شمخانی با اشاره به حمله هوایی آمریکا علیه داعش در غرب موصل که منجر به کشته شدن دهها غیر نظامی شده است، گفت:عمدی یا سهوی بودن این اقدام جنایتکارانه در هر فرض بار مسئولیت آمریکا را کاهش نخواهد داد.

وی ادامه داد: این جنایت جنگی مشابه رفتار داعش و دیگر گروه های تکفیری در هدف قرار دادن غیرنظامیان و مردم بیگناه است و باید در محاکم عادلانه مورد رسیدگی فوری قرار گیرد.

شمخانی این رخداد تاسف آور را به دولت و مردم شریف و مظلوم عراق تسلیت گفت و اظهار داشت: کارشکنی های پی در پی در مسیر مبارزه ارتش و نیروهای مردمی با تروریسم و حمایت های آشکار و پنهان مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و هم پیمانان منطقه ای این کشور از گروه های تروریستی در حافظه تاریخی ملت ها باقی خواهد ماند و کارنامه ی داعش‌سازان را سیاه‌تر خواهد ساخت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطر نشان کرد: هر گونه عملیات نظامی و هدف قرار دادن تروریست ها در خاک عراق و سوریه بایستی با اجازه رسمی دولت این کشورها صورت گیرد و شورای امنیت وظیفه دارد احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشورها را به دولت هایی که خود را بالاتر از سازمان ملل می دانند یادآوری کند.

منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین