کد خبر: ۷۳۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶
سه چهارراه "مخبر الدوله"، "سرچشمه" و "سیروس" و همچنین "میدان بهارستان" این روزها صحنه‌ ساخت و سازهای زیادی است به گونه‌ای که هرکجا که بنگری یا محدوده کارگاهی است و کارگران مشغول سنگ چینی هستند و یا خیابان به محل دپوی مصالح تبدیل شده و آن چیزی که در خیابان نمی‌بینیم، خودرو است.
ناطقان: می‌گویند که تکه‌ آخر پازل بهسازی، میدان بهارستان است اما این تکه آخر آن‌چنان که باید به مذاق شهروندان خوش نیامده چرا که در ایام نوروز که معمولا خیابان‌ها  خلوت است آنها مجبور شدند ساعت‌ها در ترافیک بمانند و با تردد در مسیرهای مختلف با تاخیر به مقصدشان برسند.

سه چهارراه "مخبر الدوله"، "سرچشمه" و "سیروس" و همچنین "میدان بهارستان"  این روزها صحنه‌ ساخت و سازهای زیادی است به گونه‌ای که هرکجا که بنگری یا محدوده کارگاهی است و کارگران مشغول سنگ چینی هستند و یا خیابان به محل دپوی مصالح تبدیل شده و آن چیزی که در خیابان نمی‌بینیم، خودرو است.
سه چهارراه "مخبر الدوله"، "سرچشمه" و "سیروس" و همچنین "میدان بهارستان"  این روزها صحنه‌ ساخت و سازهای زیادی است به گونه‌ای که هرکجا که بنگری یا محدوده کارگاهی است و کارگران مشغول سنگ چینی هستند و یا خیابان به محل دپوی مصالح تبدیل شده و آن چیزی که در خیابان نمی‌بینیم، خودرو است.

می‌گویند قرار است این سه چهار راه و میدان بهارستان در راستای آرام‌سازی و کاهش ترافیک، سنگ فرش شود اما واقعیت این است که در حالت معمول ترافیک این محدوده‌ها زیاد بود و حال جای سوال است  که مردم از این سنگ‌فرش‌کردن راضی هستند؟ و به همین دلیل رییس شورای شهر و رییس کمیته عمران در بازدید صبحگاهی آخرین جمعه نوروز 96 به میدان بهارستان رفته  و از بخش‌های مختلف این میدان و روند کفسازی  سه چهارراه و میدان مذکور بازدید کردند.

صبح امروز مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران به همراه اقبال شاکری رییس کمیته عمران از اقدامات عمرانی شهرداری منطقه 12 در میدان بهارستان چهارراه‌های مخبرالدوله، سیروس و سرچشمه که موجب ایجاد ترافیک در ایام نوروز و نارضایتی مردم شده بود بازدید کردند.

 مهدی چمران در حاشیه این بازید صبح‌گاهی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه ایام نوروز بهترین فرصت برای انجام کارهای این چنین است گفت: 15 روز تهران نیمه تعطیل است هرچند که امسال شاهد آن بودیم که مسافران زیادی به تهران آمده و به مانند گذشته تهران خلوت نبود.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران با سنگ فرش کردن چهارراه مخبر الدوله، میدان بهارستان، چهارراه سرچشمه و چهارراه سیروس سعی در آرام سازی تردد خودروها و کاهش ترافیک دارد گفت: شهرداری درفازهای مختلف نسبت به ارتقاء سطح کیفی زندگی در این منطقه اقدام کرد و در میدان بهارستان و اطراف آن نیز در ابتدا بهبود نمای میدان را در دستور کار قرار داد و حالا سعی دارد که با سنگ فرش کردن خیابان‌ها نسبت به روان و آرام‌سازی ترافیک و حرکت‌خودروها اقدام کند که با آرامش بیشتری مردم در این میادین حرکت کنند.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه  یکی از اقدامات خوب و موثری که در این پروژه انجام گرفت ایجاد کانال تاسیسات مشترک شهری بود که تاسیسات آب، برق، گاز و ... در این کانال قرار گرفت و قطعا در آینده شاهد آن نخواهیم بود که هر شرکت و سازمانی نسبت به کندن خیابان‌ها اقدام کند گفت: در حال حاضر با کمک پلیس راهور تردد در این مسیرها  که در حال سنگ فرش شدن هستند به کندی ادامه دارد اما قطعا با پایان تعطیلات و آغاز به کار ادارات سازمان‌ها  و مشاغل آزاد ترافیک این مناطق چند برابر  می‌شود و بر همین اساس برای پیشگری از این موضوع شهرداری منطقه قول داده است که در 18 فروردین ماه این مسیرهای سنگ‌فرش شده را برای استفاده عموم مردم باز کند.

وی با بیان اینکه  سنگ فرش کردن چهار راه و میدان بهارستان در طرح ارتقاء کیفیت زندگی  در منطقه 12 پیش بینی شده بود گفت:  در این دیدار از شهرداری منطقه خواستیم که طرح سنگ‌فرش کردند خیابان لاله زار را متوقف کند تا طرح این خیابان تاریخی به طور جداگانه در شورای شهر بررسی شود و قطعا شهرداری نمی‌تواند  خیابان لاله زار را بدون بررسی جداگانه  شورای شهر سنگ‌فرش کند.

در ادامه اقبال شاکری، رییس کمیته عمران شورای شهر  با بیان اینکه  شهرداری طرح آرام سازی سه چهارراه و میدان بهارستان را با سنگ‌فرش کردن در دستور کار قرار داده است که متاسفانه این مسئله  سبب شده که ترافیک زیادی در این منطقه ایجاد شود و مردم از این اقدام ناراضی باشند گفت: بارها به شهرداری تذکر دادیم که کارهای مرمتی و اصلاحی چهارراه‌های سیروس، سرچشمه، مخبرالدوله و میدان بهارستان باید فاز بندی شده و حتی‌المقدور به طور شبانه انجام شود نه این که خیابان‌ها را ببندیم و این مسئله علاوه بر این که باعث ترافیک شدید و نارضایتی مردم شده است، محدوده را کلا قفل کرده.

وی با بیان اینکه باید سنگ فرش چهارراه‌ها و میدان بهارستان با اولویت معابر پرتردد فازبندی می‌شد گفت: مطمئن باشید اگر شهرداری نتواند تا پایان تعطیلات این پروژه را به پایان برساند ترافیک محدوده‌های ذکر شده صدها برابر شده و شهرداری باید پاسخ گوی مردمانی باشد که در این ترافیک گرفتار می‌شوند.

ریس کمیته عمران با بیان اینکه  شهرداری قول داده است که در 18 فروردین ماه این پروژه را به اتمام برساند گفت: شهرداری می‌گوید که برای آرام سازی میدان بهارستان، نسبت به سنگ فرش کردن اقدام کرده اما اگر کمی دقت کنیم می‌بینیم که در حالت عادی ْآنقدر تراکم خودرو در میدان بهارستان زیاد است که نه تنها خودرو ها با سرعت زیاد حرکت نمی‌کند بلکه باید خودروها را نیز هل داد تا حرکت کنند.

وی افزود: جز برنامه‌های شهرداری است که همزمان با سنگفرش کردن چهارراه‌ها و میدان بهارستان، خیابان لاله زار را نیز سنگفرش کند که مهندس چمران اکیدا دستور دادند که این خیابان سنگفرش نشود تا طرح آن در شورای شهر مورد بررسی قرار گیرد.

سعادتی، قائم مقام شهردار منطقه 12 که در این بازدید صبح گاهی حضور داشت با بیان اینکه 40 بنا و 120 کارگر در این پروژه به صورت سه شیف کار می کند و امیدواریم تا پایان روز 18 فروردین بتوانیم  سنگ فرش میدان بهارستان و چهارراه‌ها را به اتمام برسانیم گفت: سنگ‌فرش کردن میدان بهارستان  تکه آخر پازل بهسازی سیما و منظر میدان بهارستان بود که به لطف خدا محقق شد.

وی با بیان اینکه در فاز اول  بهبود نما و جداره‌ میدان بهارستان در دستور کار قرار گرفت و در فاز دوم نیز جزیره میدانی بهارستان  بهسازی و مناسب سازی شد گفت: در فاز آخر سنگ‌فرش کردن میدان در راستای آرام سازی جریان ترافیک در دستور کار قرار گرفت که در حال انجام آن هستیم.

وی افزود: یکی دیگر از اتفاق‌های مثبت که در این پروژه انجام گرفت ایجاد کانال تاسیسات شهری بود که تاسیسات دستگاهی همچون آب، گاز و .... به درون این کانال‌هال هدایت شد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین