کد خبر: ۷۳۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶
عضو فراکسیون ورزش مجلس گفت: از نظر قانونی باید باشگاه پرسپولیس و استقلال تاکنون به بخش خصوصی واگذار می شد اما همچنان این دو باشگاه متکی به درآمدهای دولتی هستند و با این بودجه ها امورات خود را می گذرانند.
ناطقان: جبار کوچکی نژاد عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی درباره مراحل واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی بیان داشت: از نظر قانونی باید این دو باشگاه تاکنون به بخش خصوصی واگذار می شد اما همچنان این دو باشگاه متکی به درآمدهای دولتی هستند و با این بودجه ها امورات خود را می گذرانند.

 نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این تبعیضی است بین باشگاه های کشور و در مجلس نهم هم بحث های جدی برای تعیین و تکلیف وضعیت واگذاری این دو باشگاه بود که هنوز هم این وضعیت ادامه دارد.

نائب رئیس دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره مشکلات موجود برای واگذاری این باشگاه ها عنوان داشت: اینها راحت ترین راه را انتخاب می کنند و راحت ترین راه این است که خود را به بودجه های دولتی وصل کنند که  بودجه مطمئنی است.

نماینده مردم رشت گفت: اگر این دو باشگاه به بخش خصوصی واگذار شوند باید هم مسئولانش بیشتر تلاش کنند و هم نوساناتی که در بخش خصوصی وجود دارد عاملی شده است که مسئولان این باشگاهها همچنان مایل باشند تا این دو مجموعه زیر نظر دولت به فعالیت بپردازند.

کوچکی نژاد درباره مشکلات مالیاتی این دو باشگاه اذعان داشت: این باشگاه ها می توانند در صورت جدایی از بودجه دولتی درخواست کنند که برای رفع این مشکل دولت به آنها کمک رسانی کند ولی مالیات عاملی بر عدم واگذاری این دو باشگاه نیست.

وی درباره اصلاح ساختارهای این باشگاهها گفت: یقین وقتی اینها به هزینه های دولتی وابسته هستند و با این وجود هزینه های بی حساب و کتابی را انجام می دهند و وقتی وارد بخش خصوصی شوند حساب و کتابها جدی تر می شود و شاید حتما باید اصلاح ساختار کنند و ساختارهای زاید را از بین ببرند و حقوق های کلان را پرداخت نکنند.

این عضو کمیسیون ورزش درباره نقش مجلس خصوصا فراکسیون ورزش برای پیگیری موضوع واگذاری عنوان داشت: مجلس اقدام خود را انجام داده است و براساس اصل 44 قانون اساسی و قوانین دیگر این باشگاههای حرفه ای باید واگذار شوند و این کار را بایستی وزیر ورزش و جوانان انجام دهد.

کوچکی نژاد تصریح کرد: مجلس می تواند پیگیری کند که چرا تاکنون مراحل واگذاری باشگاه های استقلال  پرسپولیس را انجام نداده اند و جلوگیری کند از اینکه بخواهند از منابع دولتی به اینها پرداخت شود، چون خیلی از باشگاههای شهرستانی هستند که گیر منابع مالی هستند و اینکه یک رانتی برای دو باشگاه کشور قرار داده شود ،کار عادلانه ای نیست.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین