کد خبر: ۷۴۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی از ضبط دو مجسمه سربازهخامنشی با روکش طلا، انهدام 16 باند قاچاق و حفر غیر مجاز متلاشی و دستگیری 46 نفر در سال 95 خبر داد.
ناطقان:به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، سید محمد حسینی گفت: حفاظت از سایت ها، تپه ها و مناطق تاریخی همواره یکی از اقداماتی است که به غیر از انجام وظیفه سازمانی، یک اقدام فرهنگی بوده زیرا سرقت این آثار تاریخی، سوداگری با هویت کشوری است در حالی که غیر از امروز، نسل های آینده نیز به این گنجینه های پنهان نیاز دارند.

وی با اشاره به اشیاء ضبط شده از قاچاقچیان عتیقه و حفاران غیر مجاز گفت: دو سرباز هخامنشی از جنس گچ با روکش طلا، سکه تاریخی، پیکره گلی پخته شده، سردوک وآتش زنه، سنگ قبر، اسکلت و دیگر وسایل تاریخی در فعالیت های یگان حفاظت اداره کل استان در سال 95 کشف و ضبط شده که این امر حکایت از اهمیت دادن به جایگاه و تجهیزات این یگان دارد تا بتوان با تقویت آن از به یغما رفتن آثار تاریخی که همان واحدهای هویت ساز نسل ها هستند جلوگیری کرد.

حسینی افزود: مجموع عملیات ها و بازرسی های یگان حفاظت در سال گذشته به 8365 مورد می رسد که این عدد حاکی از اهمیت حفاظت از میراث فرهنگی و تاریخی در سازمان است و از سوی دیگر از ایثارگری و فعالیت شبانه روزی افراد حاضر در یگان خبر می دهد زیرا می توان این گونه گفت که روزانه 22 مورد عملیات، بازدید و بازرسی از اماکن، سایت ها و محوطه های تاریخی می‌شود.

وی اظهار کرد: در این عملیات ها مجموعا 16 باند خرید و فروش و همینطور حفاری غیر مجاز متلاشی و 46 نفر بازداشت و تحویل مراجع قضایی شده اند. همینطور 19 مورد جرم در سال گذشته رخ داده که بیشترین آنها مربوط به حفاری غیر مجاز بوده است.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین