کد خبر: ۷۵۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴
فرمانده نیروی هوافضای روسیه اعلام کرد: واحدهای پدافند موشکی و هوایی روسیه به زودی به سامانه های اس 500 مجهز می شوند.
ناطقان: سپهبد ویکتور بونداریف فرمانده نیروی هوافضای روسیه روز شنبه گفت: کار ساخت سامانه های پدافند موشکی اس 500 به سرعت جریان دارد و در آینده نزدیک در اختیار ارتش قرار می گیرد.
خبرگزاری روسیا سگودنیا به نقل از بونداریف نوشت: بر اساس برنامه پیش بینی شده، هر سال واحدهای پدافند موشکی روسیه پنج مجموعه سامانه های پدافند موشکی اس 400 و یک ایستگاه رادار جدید دریافت می کنند.
وی با بیان اینکه روند تجهیز ارتش رضایت بخش است، اظهار کرد: با صنایع دفاعی درجا نمی زنیم و در زمان حاضر کار ساخت سامانه های اس-500 به سرعت جریان دارد.
آکادمی نیروی هوافضای روسیه نیز اعلام کرده در حال برگزاری برنامه آموزش برای بهره برداری سامانه های پدافند موشکی اس 500 است که شامل کارشناسان از جمله افسران در 11 رشته استفاده از این جنگ افزار می شود.
همچنین این آکادمی فرماندهان واحدهای نظامی سامانه دفاع موشکی و کارشناسان را برای مناطق مختلف آموزش می دهد.
اس 500 نسل جدید سامانه های موشکی زمین به هوای روسی است که رقیب پاتریوت آمریکا شناخته می شود.
این سامانه دوربرد، توان پایش محدوده گسترده ای از آسمان محل استقرار را در بالاترین بلندا دارد.
توانایی دفاع و متوقف کردن موشک های بالستیک، هدف گرفتن انواع پرنده های دشمن از جمله هواپیماها، بالگردها و موشک های کروز از جمله کاربردهای جنگی اعلام شده اس 500 است.
برد عملیاتی این سامانه 600 کیلومتر و توان شلیک همزمان نیز تا 10 موشک فراصوت بالستیک اعلام شده است که می توانند تا هفت کیلومتر بر ثانیه پرواز کنند و با بیشترین دقت ممکن، اهداف تعیین شده از جمله کلاهک های مافوق صوت در حال پرواز را هدف بگیرند.
بسیاری از کارشناسان این سامانه را رقیب برتر پاتریوت (Patriot Advanced Capability-3) می دانند.
همچنین سامانه اس 500 به ایستگاههای رادیویی بسیار پنهانکاری مجهز خواهد شد که ایمنی عملیاتی و حفظ آن را افزایش می دهد، زیرا دشمن توان نمی تواند مکالمات کاربران شلیک را شنود کند یا مانع پرتاب شود.
روسیه هم اکنون از انواع مجموعه های پدافند موشکی اس 300 و 400 بهره می گیرد و به تازگی نیز اعلام کرده، مسکو و مناطق مرکزی این کشور زیر پوشش این سامانه ها قرار گرفته است.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین