کد خبر: ۷۷۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
منابع نظامی عراق از دو مورد استفاده گروه تروریستی داعش از سلاح‌های شیمیایی علیه نیروهای عراقی، در جریان عملیات بازپس‌گیری موصل، خبر داده‌اند که به مصدوم شدن شماری از این نیروها منجر شده است.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال «یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی مشترک عملیات عراق اعلام کرد، گروه تروریستی داعش، روز یکشنبه در حمله‌ای در غرب موصل از گاز ناشناخته‌ای استفاده کرده، که به مصدوم شدن شش سرباز و بستری شدن آنها منجر شده است.

وی خاطرنشان کرد، تحقیقات برای شناسایی گاز شیمیایی استفاده شده در این حمله، در جریان است.

طبق این گزارش، پس از این حمله تعدادی ماسک و تجهیزات مرتبط برای مقابله با تحرکات احتمالی بعدی بین نیروهای عراقی توزیع شده است.

همزمان، فرماندهی مشترک عملیات عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که گروه داعش روز شنبه هم در تلاش برای توقف پیشروی نیروهای عراقی «از فشنگ‌های حاوی ماده شیمیایی توکسیک استفاده کرده اما صدمات محدودی وارد شده است».

بر اساس این گزارش حمله روز شنبه، به کشته شدن کسی منجر نشده اما تعداد محدودی از نیروهای امنیتی را مصدوم کرده است.

در عین حال مشخص نیست که این حمله در داخل شهر موصل صورت گرفته، یا در نواحی بیرونی آن.

گروه تروریستی داعش هر از گاهی حملاتی را با توسل به سلاح‌های شیمیایی انجام می‌دهد، اما دامنه چنین حملاتی و تأثیر آن بر عملیات نظامی نیروهای عراقی محدود بوده است.

نیروهای دولتی عراق در ماه‌های گذشته موفق شدند کنترل بخش شرقی موصل را از دست تروریست‌ها خارج کنند و از آن زمان نیروهای مشترک عراقی سرگرم مقابله با عناصر داعش در مناطق غربی موصل هستند.
منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین