کد خبر: ۷۷۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳
معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران با تاکید بر دستاوردهای گسترده دولت تدبیر و امید در مذاکرات هسته‌ای گفت: دولت تدبیر و امید عزت ملی را به ملت ایران بازگرداند.
ناطقان:سیدشهاب‌الدین چاووشی در همایش دانش‌آموزی «مشق مشارکت»، گفت: معلمان همواره برای ما الگوهای سرنوشت‌ساز زندگی هستند. بی‌تردید اگر امروز در جایی از کشور مدیر شایسته‌ای وجود دارد که امید را در دل‌های مردم زنده می‌کند، مرهون معلمان بوده است و اگر در جایی خدایی نکرده مدیری یاس و ناامیدی را القا می‌کند، مشکل از تربیتی بوده که زمزمه محبت معلم را نگرفته است.

وی به نقش دانش‌آموزان در ترغیب خانواده‌های خود برای مشارکت پرشور در انتخابات اشاره کرد و افزود: قطعا احساس مسوولیت و نقش دانش‌آموزان در مشارکت سیاسی بسیار حائز اهمیت است. هرچند که دانش‌آموزان نتوانند در انتخابات به عنوان رای دهنده شرکت کنند اما می‌توانند در افزایش و ترغیب مشارکت خانواده‌های خود نقش پررنگی داشته باشند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران ادامه داد: اگر امروز ایرانی‌ها پای صندوق رای حاضر نشوند و نسبت به آینده خود بی‌تفاوت باشند، در معرض مطامع بیگانگان قرار می‌گیرند. امروز بر این باور هستند که جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه یکی از امن‌ترین کشورهاست. متاسفانه هر روز در عراق و سوریه و یمن و... گزارش‌های تلخی از کشته شدن انسان‌های بی‌گناه مشاهده می‌کنیم اما در همین منطقه شاهد امنیت بی‌نظیری در کشورمان هستیم. شاید این امنیت را مرهون قدرت نیروهای مسلح کشور بدانیم. نکته درستی است اما در منطقه کشورهایی هستند که نیروی مسلح شان از ما کمتر نبوده و یا در دنیا کشورهایی وجود دارند که تجهیزات و امکانات نظامی آنها از ما بیشتر است لذا رمز امنیتی که اساس توسعه هر کشور محسوب می‌شود، حضور و مشارکت مردم است.

چاووشی تاکید کرد: امروز دنیا به این باور رسیده است که ایرانیان با وجود همه مشکلات درونی خود زمانی که امنیت عمومی کشور و منافع ملی‌شان مطرح می‌شود، همه با هم هستند و با نظام‌شان همراه و همدل، لذا همین همراهی و همدلی با نظام باعث شده که جمهوری اسلامی ایران در مقابل قدرت‌های بزرگ آسیب‌ناپذیر شود. بی‌تردید اگر این امنیت وجود نداشت، بستر هیچ فعالیتی نیز فراهم نمی‌شد.

وی با اشاره به اینکه دعوت برای حضور مردم پای صندوق‌های رای، توصیه همه دلسوزان نظام است، افزود: حدود 4 سال پیش و در هنگام روی کار آمدن دولت تدبیر و امید همه به یاد داریم که کشور در چه وضعیتی قرار داشت، کشوری با داشتن تمدن درخشان به واسطه تحریم‌های ظالمانه‌ای که به میهن روا داشته بودند، به شدت در فشار و تنگنا قرار گرفته بودیم و تلاش می کردند که ما را به بن بست برسانند.  در سال 92 هنگامی که دولت تدبیر و امید با اکثریت رای مردم بر سر کار آمد، کمتر از یک میلیون بشکه نفت تولید می‌کردیم که برای فروش همین میزان نیز به واسطه تحریم شبکه‌های بانکی توسط آمریکا و متحدان آن با مشکلات بسیاری روبه‌رو بودیم، در حقیقت زورگویان تمام راه‌ها را بر ما بسته بودند. در نظر داشتند کار را تا جایی پیش ببرند که فروش نفت در برابر غذا انجام شود. در حقیقت استقلال ملی کشور را نشانه رفته بودند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید عزت ملی را به ملت و ایرانیان بازگرداند، افزود: کشتی‌های نفت‌کش کشور بر روی آب‌ها می‌چرخیدند تا در بازار سیاه مشتری فروش نفت پیدا کنند و نهایتا نیز در مقابل فروش نفت مجبور به واردات زنجبیل و دسته‌بیل می‌شدیم.

چاووشی ادامه داد: اگر امروز موشک‌های ما نسبت به گذشته چند برابر شده و تجهیزات نظامی بازدارنده ما چندین برابر گذشته شده‌اند به برکت شکسته شدن تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران است. بی‌تردید با ادامه این تحریم‌ها استخوان‌های ملت در این فشارهای اقتصادی خرد می‌شوند.

وی تاکید کرد: البته نمی‌خواهیم بگوییم که معجزه شده است اما جلوی خسارت‌های سنگین‌تر گرفته شده است. در مدت سه سال و نیم گذشته که یک سال و نیم آن صرف مذاکرات فشرده هسته‌ای شد، امروز توانسته‌ایم به همان میزان که قطری‌ها از مخازن مشترک نفت و گاز برداشت می‌کنند، ما نیز از این مخازن برداشت داشته باشیم. به واسطه شکسته شدن تحریم‌ها امروز توانستیم زیرساخت‌های اقتصادی کشور را ترمیم کنیم.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران با اشاره به اینکه هر ایرانی شرافتمندی دوست دارد کشورش از نظر علمی سرآمد باشد، تاکید کرد: ما در مذاکرات هسته‌ای چیزی از دست نداده‌ایم. به طوری که امروز صدور تکنولوژی هسته‌ای رسمیت یافته است. همه اینها در شرایطی محقق شده که نظام بین‌الملل ما را به خطرناک بودن و تولید سلاح هسته‌ای متهم می‌کرد و در تلاش بود ایران‌هراسی را در دنیا ترویج دهد.

چاووشی تاکید کرد: قطعا ما تهدیدکننده امنیت و صلح جهانی نیستیم. تولید سلاح کشتار جمعی از هر نوع با آموزه‌های دینی ما در تناقض است و حرام محسوب می‌شود اما متاسفانه نوع رفتارهای دیپلماتیک ما به گونه‌ای بود که دشمن درصدد افزایش ایران هراسی بود. دولت فعلی این منطق کور را در دولت‌های غربی برد.  در حقیقت گردن بسیاری از گردن کلفت‌ها در این گفت‌وگوها شکست.

وی افزود: تکنولوژی هسته‌ای به روال خود باقی است و بی‌تردید حق مسلم کشور ما محسوب می‌شود. دستاورد ما در مذاکرات این بود که توانستیم تفکر غلط غربی‌ها را که اعلام می‌کردند که به دنبال تولید سلاح هسته‌ای هستیم، تغییر دهیم.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا گفت: همه کاندیداهایی که برای انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان رجال سیاسی و حائز شرایط لازم، تشخیص داده می‌شود، محترم هستند و هیچ کس نباید به آنها تعرضی داشته باشد، اما حق ملت ایران این است که با حضور خود پای صندوق رای، اصلح‌ترین فرد را انتخاب کند. تمام تخریب‌ها و سم‌پاشی‌هایی که از سوی برخی گروه‌های سیاسی علیه دولت تدبیر و امید انجام می‌شود، در مقابلش تنها مردم را به مشارکت گسترده فرا می‌خوانیم و هرچه سهم ملت تصمیم نهایی آنها باشد، برای ما قابل قبول خواهد بود.

چاووشی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با پر اهمیت خواندن انتخابات شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: امروز شهر تهران آسیب‌پذیری‌های جدی دارد لذا نیازمند مدیرانی جدی و با دانش و بینش فراوان هستیم تا تهران را از این نابسامانی‌ها نجات دهد.

وی افزود: متاسفانه امروز برج‌های بلندی در کوچه‌های 6، 7 متری بدون ضابطه شکل گرفته‌اند که امکان بازی و تردد را از کودکان و شهروندان این شهر گرفته است. مشکلات اساسی در شهر تهران وجود دارد. بخشی از آلودگی‌های هوای شهر تهران که امروز گریبان شهروندان این شهر را گرفته است، به اعتقاد بسیاری از کارشناسان ناشی از همین بلندمرتبه‌سازی‌هاست.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران تاکید کرد: البته منکر تلاش‌های گذشتگان نیستیم و نمی‌خواهیم بگوییم شهرداری و شورا کاری نکرده‌اند،  ده‌ها کار مفید انجام شده اما امروز که فرصت انتخاب جدید برای مردم وجود دارد باید اصلح‌ترین افراد انتخاب شوند. امروز باید کسانی اداره شهرها و کشور را به عهده بگیرند که صاحب دانش، بینش و تعهد به منافع ملی کشور هستند.

چاووشی درخصوص رد صلاحیت برخی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران گفت: افرادی که به لحاظ شرایط قانونی واجد شناخته نشده‌اند از نظر هیات‌های اجرایی نمی‌توانند وارد عرصه انتخابات شوند، البته این افراد حق دارند اعتراض خود را ظرف مدت یک هفته پس از دوم اردیبهشت‌ که زمان اعلام صلاحیت کاندیداهای شوراهاست به هیات عالی استان ارائه کنند تا صلاحیت آنها بار دیگر مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین