کد خبر: ۷۷۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴
معاون اول رئیس جمهور:
جهانگیری با ابراز تأسف از انتشار برخی مطالب در برخی رسانه ها در خصوص بهره برداری از این طرح ها، خاطر نشان كرد: برخی رسانه ها نوشته بودند كه عكس یادگاری با طرح های دولت گذشته. دولت گذشته اگر می توانست خودش چنین عكس هایی می گرفت چرا كه هم از درآمدهای سرشار برخوردار بود و هم وعده داده بود كه ظرف 35 ماه این طرح ها را اجرا خواهد كرد.
ناطقان: اسحاق جهانگیری ظهر امروز (سه شنبه) در مراسم بهره برداری از تصفیه خانه ی فاضلاب شهر پرند، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید در خصوص تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری شعار نداد چرا كه همه مسئولین كشور موظف هستند در راستای جهت گیری هایی كه رهبر معظم انقلاب ترسیم می كنند حركت نمایند.
 
معاون اول رییس جمهور افزود: گذر زمان صداقت دولت ها را نشان می دهد. خیلی ها شعار می دهند اما وقتی كه در كوران اتفاقات باید از آزمایش ها سربلند بیایند، مشخص می شود كه شعارها برای منافع زود گذر خود با فریب ملت مظلوم بوده است.

وی ادامه داد: در سال های گذشته شعار مبارزه با فساد دادند اما بزرگترین فسادهای قرن اتفاق افتاد. شعار كار و تلاش دادند و شاهد هدر رفت منابع كشور بودیم.

جهانگیری در ادامه با اشاره به نامگذاری سال گذشته مبنی بر اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل و تعیین فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور، اظهار داشت: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی باید نافذالكلمه باشد اما این ستاد فقط در حد قوه مجریه عمل كرد و برای تحت مدیریت قرار دادن قوای دیگر اقدامی انجام نداد و صرفاً در چارچوب قوانین موجود عمل كرد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به دستاوردهای سال گذشته كه فراتر از هدف گذاری ها بود، گفت: در سال گذشته قرار بود 7500 واحد تولیدی راكد و نیمه فعال از تسهیلات بانكی استفاده كنند كه با برنامه ریزی های انجام شده 23 هزار واحد نیمه فعال و راكد موفق شدند از این تسهیلات بهره مند شده و دوباره فعال شدند. قرار بود صادرات كشور 20 درصد افزایش پیدا كند كه میزان رشد صادرات در سال 95 نسبت به سال 94 از نظر وزنی 38 درصد رشد داشت.

وی همچنین با اشاره به تعیین 115 طرح اولویت دار برای دستگاه های اجرایی مختلف در سال 95، تصریح كرد: این طرح ها در اولویت نخست دستگاه ها قرار گرفت كه یكی از مهمترین این طرح ها در حوزه ی نفت و گاز بود كه در روزهای گذشته با حضور رییس جمهور در عسلویه افتتاح شد.
 
جهانگیری با ابراز تأسف از انتشار برخی مطالب در برخی رسانه ها در خصوص بهره برداری از این طرح ها، خاطر نشان كرد: برخی رسانه ها نوشته بودند كه عكس یادگاری با طرح های دولت گذشته. دولت گذشته اگر می توانست خودش چنین عكس هایی می گرفت چرا كه هم از درآمدهای سرشار برخوردار بود و هم وعده داده بود كه ظرف 35 ماه این طرح ها را اجرا خواهد كرد.
 
معاون اول رییس جمهور با اشاره به اتفاقات ناراحت كننده در دولت گذشته افزود: شركت ملی نفت در دوره گذشته 50 میلیارد دلار از منابع بانك مركزی و ذخایر ارزی كشور در اختیار شركتی به نام میكو قرار داد تا برای اجرای طرح ها این اعتبارات را به شركت ملی نفت بدهد.

وی افزود: 2 میلیارد و 700 میلیون دلاری كه به بابك زنجانی داده شد از همین محل بود كه به آن شركت دستور دادند این مبلغ را به بابك زنجانی بدهد تا او در میان پیمانكاران توزیع كند.

جهانگیری با بیان اینكه پرداخت این مبلغ به بابك زنجانی بدون دریافت وثیقه  مناسب صورت گرفته است، گفت: چند مقام دولتی روی یك برگ كاغذ امضاء كردند كه این پول به یكی از بانك های خارج از كشور واریز شود و زمانی كه امضاء می كردند هیچ گزارشی از وجود وسابقه  چنین بانكی هم دریافت نكردند.
 
وی با بیان اینكه اتفاقاتی همچون اتفاق بابك زنجانی ناراحت كننده است، گفت: ناراحت كننده تر از آن این گونه سوء مدیریت ها است كه باعث غارت سرمایه ملت ایران شده است.
 
معاون اول رییس جمهور در ادامه به دستاوردهای حوزه ی كشاورزی در سال اقدام و عمل نیز اشاره و خاطر نشان كرد: در سال 82 جشن خودكفایی گندم در كشور برگزار شده بود اما در سال 92 مجبور بودیم كه بیش از 6 میلیون تن گندم واردات كنیم. با تمركز و برنامه ریزی دولت تدبیر و امید امروز یكی از دغدغه های اصلی ما این است كه 3 میلیون تن گندم تولیدی مازاد را صادر نماییم.
 
وی ادامه داد: اقدام و عمل در وزارت نیرو نیز به اشكال گوناگون خود را نشان داد و هم در طرح های بهره وری شبكه آب و برق و هم در آبرسانی به روستاها و هم در مدیریت مصرف بخش شرب، صنعت و كشاورزی متبلور شد و این در حالی است كه این اتفاقات و دستاوردها در سال هایی به وقوع پیوسته است كه درآمدهای كشور به حداقل رسیده بود.
 
جهانگیری ادامه داد: در دوره  گذشته با وجود درآمدهای سرشار كشور، آب آشامیدنی به 6 هزار روستا از طریق تانكر انجام می شد اما در دولت تدبیر و امید به اندازه ی 10 سال در این زمینه كار شد و دستاوردهای خوبی در آبرسانی به روستاها حاصل گردید.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینكه مدیریت خوب می تواند معجزه كند و از حداقل منابع حداكثر بهره برداری را حاصل كند، اظهار داشت: سوء مدیریت می تواند منابع كشور را به آتش بكشد. متاسفانه قدر مدیریت در كشور شناخته نمی شود و گاهی سخنان دلسرد كننده باعث می شود مدیران خوب و بی حاشیه كشور نتوانند آن گونه كه باید به مردم خدمت كنند.
 
وی با اشاره به برگزاری چند جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سال 96، تصریح كرد: تكلیف و وظایف همه دستگاه ها با جهت گیری تولید و اشتغال در سال 96 مشخص شده است و امیدوارم كه بتوانیم همانند سال قبل در زمینه  اجرای اقتصاد مقاومتی موفق باشیم.
 
جهانگیری بیكاری و دغدغه  جوانان جویای كار را یكی از مهمترین مسائل كشور برشمرد و گفت: به فضل الهی حركت منفی اقتصاد كشور به حركت مثبت تبدیل شده و اقتصاد ایران با كمك بخش خصوصی، مردم و نهادهای مختلف به سمت اشتغال زایی حركت خواهد كرد.
 
معاون اول رییس جمهور ادامه داد: اشتغال زایی مستلزم آن است كه همه افراد به هر میزان كه می توانند فضا را برای سرمایه گذاری مهیا كنند و بی تردید اگر شرایط و فضای مناسب برای فعالان اقتصادی مهیا باشد، سرعت توسعه و اشتغال زایی در كشور بیشتر خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اقدامات خوب وزارت نیرو در بخش مهار آب های مرزی، گفت: وزارت نیرو در این بخش اقداماتی را در4 سال گذشته انجام داده كه در تاریخ ایران استثنایی است و استان های غربی كشور به یك كارگاه تبدیل شده اند.

در این مراسم وزیر نیرو هم اجرای طرح های تصفیه خانه فاضلاب را گامی در جهت بهبود محیط زیست و استفاده از پساب در مصارف كشاورزی، صنعتی و تغذیه ی آبخوان ها دانست و گفت: بی تردید بزرگترین طرح های زیست محیطی پروژه های جمع آوری فاضلاب و تصفیه خانه است.

مهندس چیت چیان گزارشی از اقدامات دولت تدبیر و امید در آبرسانی به روستاها ارائه و تصریح كرد: در سال 85 به 157 روستا، در سال 86 به 189 روستا، سال 92 به 476 روستا، سال 93 به 824 روستا، سال 94 به 942 روستا و در سال 95 به 2958 روستا آبرسانی شد كه این به معنای كار و تلاش دولت یازدهم است.

وزیر نیرو تصفیه خانه ی شهر پرند را سی و یكمین تصفیه خانه ی بزرگ فاضلاب در دولت یازدهم دانست و گفت: طی چند ماه آینده 10 واحد دیگر هم به مدار خواهد آمد.

مهندس چیت چیان اضافه كرد: از قبل از انقلاب تا كنون، این تصفیه خانه صد و نود و نهمین تصفیه خانه است كه وارد مدار شده و این یعنی حدود 50 سال 200 تصفیه خانه و در مدت 4 سال دولت تدبیر و امید 40 واحد ساخته شده و به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینكه در سال گذشته 23 قرارداد با بخش خصوصی به ارزش هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح ها منعقد شد، گفت: در روزهای آینده نیز 21 قرارداد با ارزش دو هزار میلیارد تومان منعقد می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین