کد خبر: ۷۷۷۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴
وزیر آموزش و پرورش از بازنشستگی قریب به 50 هزار معلم در سال 95 خبر داد و گفت: پیش بینی می کنیم در سال 96 هم همین تعداد فرهنگی بازنشسته شوند.
ناطقان: فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش در دیدار صمیمی با دانشجو معلمان پردیس دخترانه شهید باهنر گفت: با تغییر شتابزده نظام آموزشی از 4-3-5 به 3-3-6، یک پایه از مقطع متوسطه کم و یک پایه به مقطع ابتدایی اضافه شد که به دلیل عدم آمادگی زیرساخت های لازم، در دوره ابتدایی با کمبود نیرو و در مقطع متوسطه با تراکم نیرو مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه انتقال نیروهای مازاد از وزارت آموزش و پرورش به دیگر دستگاه های دولتی میسر نیست، تصریح کرد: آموزش و پرورش برای ساماندهی نیروی انسانی مورد نیاز خود در مقطع ابتدایی، باید از نیروهای دوره متوسطه استفاده کند که برای معلمان انتقالی، دوره آموزش ضمن خدمت پیش بینی شده است.

احمدی دانش آشتیانی ادامه داد: هر ساله در وزارت آموزش و پرورش تعدادی از معلمان به افتخار بازنشستگی نائل می شوند که در سال 95، حدود 50 هزار نفر بازنشسته شده اند و در سال 96 هم همین تعداد بازنشسته پیش بینی می شود.

وی به جذب  نیروی انسانی در آموزش و پرورش بر اساس مدل «بومی گزینی» اشاره کرد و افزود: با توجه به نیاز آموزش و پرورش در هر استان برحسب مقطع  تحصیلی، جنسیت و رشته تحصیلی، جذب افراد از دو روش دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و استفاده از ظرفیت ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان صورت می گیرد.

وی بیان کرد: فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان پس از 4 سال درس خواندن، در آموزش و پرورش استخدام می شوند و این افراد متعهد می شوند تا 10 سال نباید درخواست نقل و انتقال داشته باشند.

احمدی دانش آشتیانی خاطرنشان کرد: بیشترین درخواست نقل وانتقال نیرو در آموزش و پرورش، از مناطق محروم به کلانشهرها به ویژه شهر تهران است که متأسفانه نمی توانیم آنها را انجام دهیم.

در ابتدای این دیدار صمیمی، دانشجومعلمان پردیس دخترانه شهید باهنر، مشکلات آموزشی و اداری خود را با وزیر آموزش وپرورش درمیان گذاشتند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین