کد خبر: ۷۷۷۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰
گاهی فعالیت‌های روزانه و حتی اتفاقات کوچک به فرد استرس(Stress) شدیدی وارد می‌کند که تنها با چند شگرد ساده می‌توان از پس آن بر آمد.
ناطقان: شاید با دیدن کارهایی که پیش رو دارید یا از اتفاقات کوچک عصبی شوید. این پنج راهکار کمک می‌کنند در کمتر از پنج دقیقه آرام شوید.

تنفس با یک سوراخ بینی
تنفس با یک سوراخ بینی تکنیک سنتی است که برای باز شدن کانال‌های مسدود شده‌ انرژی بکار می‌رود. تنها کافی است راحت بنشینید و پشتتان را صاف نگه دارید به طوری که شانه‌ها به سمت عقب باشند.

سوراخ سمت چپ بینی خود را با انگشت اشاره و میانی دست چپ بسته و با سوراخ راست بینی یک نفس عمیق بکشید. سپس سوراخ سمت راست را بسته و نفستان را از سمت چپ خارج کنید.

این کار را یک تا سه دقیقه تکرار کنید تا حس کنید انرژی‌تان احیا شده و نگرانی‌تان از بین رفته است.

یک فنجان چای سبز
چای سبز دارای آنتی اکسیدانی است که به کاهش استرس و نگرانی کمک می‌کند. به علاوه این نوشیدنی گرم دارای ماده‌ای به نام «اپی گالوستاچین گالت» است که حس آرامش را تقویت می‌کند.

شمارش معکوس
درحالی که تمرکزتان روی شمارش است و فرضاً به این می‌اندیشید که شش قبل از هفت بود یا بعد از آن، به سختی می‌توانید به نگرانی خود فکر کنید. هر چند بار که لازم دیدید این کار را تکرار کنید.

گوش دادن به موسیقی دلخواه
آیا طرفدار سبک جاز هستید؟ یا به موسیقی‌های پاپ علاقه‌مندید؟ به هر حال از هر سبکی که لذت می‌برید، به همان آهنگ گوش دهید. این موسیقی حال روحی شما را تغییر می‌دهد که این برای گذشتن از موضوعی که نگرانتان کرده لازم است.

تلقین‌های مثبت
تکرار کردن آنچه که می‌خواهید اتفاق بیفتد و آنچه در سر می‌پرورانید، برای شما معجزه(Miracle) می‌کند. تنها کافی است آن را زمزمه کنید و فقط خودتان آن را بشنوید. مثلا به دست‌شویی بروید و در آینه به چشمان خود خیره شوید و بگویید «من در این مصاحبه موفق خواهم شد» و مطمئن باشید این اتفاق می‌افتد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین