کد خبر: ۷۷۸۲۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
معاون پژوهشی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری گفت:در نظر داریم برای تحقق شعار سال 96 موضوع کارآفرینی را در دانشگاه ها تقویت و تسهیلات بیشتری به دانشجویان ارائه دهیم.
ناطقان:وحید احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری  در خصوص برنامه ریزی های خود برای تحقق شعار سال با عنوان "اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال"در دانشگاه ها اظهار داشت:یکی از فعالیت های بسیار جدی برای تحقق این شعار افزایش فعالیت های حوزه های مراکز رشد،دفاتر کارآفرینی در دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری و همچنین پیگیری اجرای قانون شرکت ها و ارائه تسهیلات به پارک ها است.

وی افزود:ما باید فضای فرهنگ و کارآفرینی را در دانشگاه ها تقویت و تسهیلاتی را برای توسعه این شرکت ها ارائه دهیم.

معاون پژوهشی وزارت علوم ادامه داد:در همین راستا در چند روز گذشته اجلاسی با هدف تعاملات کشورها برای ایجاد بازار کار برگزار شد.بازار کاربه این معنا که وجود یک سرمایه گذار باعث ایجاد تقویت شرکت ها برای تولید و اشتغال بیشتری شود.

احمدی با اشاره به اینکه همکاری و تعامل خوبی با وزارت کار جهت تقویت حوزه های کارورزی  صورت گرفته است گفت:این همکاری ها باعث می شود تا دانشجو بتواند بعد از فارغ التحصیلی برای مدتی در محیط کار فعالیت داشته باشد و از حمایت های مالی و حقوقی بهره ببرد.

وی تصریح کرد:تقویت مراکز رشد و پارک های علم و فناوری و همچنین حمایت از شرکت های دانش بنیان جزو برنامه های اساسی ما محسوب می شود.

معاون پژوهشی وزارت علوم با بیان اینکه تغییر نظام آموزشی که بتواند نتیجه خوبی برای تقویت حرفه افراد باشد در دست اجراست گفت:در نظر داریم دانشگاه های فنی و علمی کاربردی را بیشتر تقویت کنیم تا دانشجویان بتوانند صاحب حرفه و تولیدات بیشتری شوند.

وی در پایان با اشاره به فعالیت دانشجویان در مرحله کاروزی افزود:به این دانشجویان در ازای کار مبلغ کمی تعلق می گیرد و آن ها می توانند از حمایت های بیمه و مالی وزارت کار بهرمند شوند.

منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین