کد خبر: ۷۷۹۵۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱
همزمان با حضور رئیس‌جمهوری در شیراز، سد چشمه عاشق شهرستان نی‌ریز به شکل ویدئوکنفرانس افتتاح شد.
ناطقان: وزیر نیرو پنجشنبه 31 فروردین در مراسم افتتاح ویدئوکنفرانسی سد چشمه عاشق، گفت: در ایران 174 سد بزرگ احداث شده است.

حمید چیت‌چیان با بیان اینکه طی 4 سال فعالیت دولت یازدهم، 30 سد احداث شده است، گفت: در دوران فعالیت دولت تدبیر و امید، 2 سد بزرگ چشمه عاشق و رودبال در استان فارس به سرانجام رسیده و افتتاح شده است.

او با یادآوری اینکه در فروردین امسال 3 سد در کشور افتتاح شده بود، گفت: امیدواریم در اردیبهشت و خرداد ماه نیز شاهد افتتاح 6 سد باشیم.

چیت‌چیان با اشاره به اینکه سد هایقر استان فارس نیز تا پایان سال 96 آماده بهره‌برداری خواهد شد، گفت: هم‌اینک چهار سد دیگر در دست احداث است.

وزیر نیرو با بیان اینکه سد چشمه عاشق در 300 کیلومتری شیراز واقع شده است، گفت: هدف از احداث این سد، کنترل سیلاب، تامین آب شرب و صنعت و تضمین حق‌آبه کشاورزی منطقه است. از کل آب سد چشمه عاشق، 8.5 میلیون مترمکعب برای شرب و 6 میلیون مترمکعب برای صنعت، خصوصا صنایع فولاد و سیمان نی‌ریز، اختصاص خواهد داشت.

وزیر نیرو، حجم مخزن سد چشمه عاشق را بالغ بر 69 میلیون متر مکعب ذکر کرد.

این سد از نوع R.C.C (بتن غلطکی) به طول تاج 375 متر و عرض در پی 51 متر عرض در تاج 6 متر و ارتفاع از پی 60 متر است و حجم کل مخزن 69 میلیون مترمکعب، حجم مفید 61 میلیون مترمکعب و حجم فعلی آب مخزنی نیز 43 میلیون مترمکعب است. سد چشمه عاشق با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان احداث شده است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین