کد خبر: ۷۷۹۶۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه گفت: شدت رکود و کسادی بازار افزایش یافته و تا زمانی که معامله ای در بازار صورت نگیرد کاهش نرخ تورم امری بدیهی است.
ناطقان: فریدون نصیری رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه با اشاره به افزایش شدت رکود حاکم بر بازار بیان کرد: خارج کردن نقدینگی از بازار به روش های مختلف عامل اصلی کاهش نرخ تورم شده و تا زمانی که معامله ای در بازار صورت نگیرد این امر همچنان ادامه دارد.

وی در این راستا ادامه داد: میانگین 20 الی 25 درصد چک های کسبه در بازار برگشت خورده و این میزان به بانک ها و دستگاه های نظارتی منعکس نمی شود.

نصیری در خصوص عدم فروش تولیدکنندگان به صورت نقد به توزیع‌ کنندگان بیان کرد: نخستین عامل، نقدینگی اندک توزیع کنندگان بوده‌ و همچنین ارائه کالا با دریافت چک های بلند مدت توسط تولیدکننده های قدرتمند از دیگر عوامل است و البته در وضعیت بازار فعلی دریافت چک های بلند مدت شیوه ی مطلوب فروش تولیدات توسط تولیدکننده است.

رئیس اتحادیه در رابطه با اینکه این اواخر بانک های کشور نقش زیادی بر رکود بازار داشته اند افزود: اکثر بانک های کشور با حضور چند کارمند کاسبی کردن را در دستور کار خود قرار داده اند و هر کدام بر سر ارائه سود بالا برای تسهیلات خود رقابت می کنند. وظیفه ی بانک ها دستگیری و تسهیل امور بازار مولد است اما این امر را وظیفه ی خود نمی دانند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین