کد خبر: ۷۸۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۷
رییس کمیته عمران شورای شهر تهران ضمن بازدید از بخش‌های مختلف نمایشگاه شهر آفتاب در خصوص میزبانی این نمایشگاه برای فستیوال بین‌المللی کتاب توضیحاتی را ارائه کرد.
ناطقان: اقبال شاکری در بازدید از نمایشگاه شهر آفتاب که این روزها در حال آماده شدن برای میزبانی سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب است، گفت: شهر آفتاب با سرمایه‌گذاری زیاد شهرداری تهران ایجاد شده و به نظر می‌رسد اگر هر چه سریعتر جذب سرمایه‌گذار برای اتمام فازهای دیگر شهر آفتاب انجام شود به زودی شاهد ایجاد یک قطب نمایشگاهی در شهر تهران خواهیم بود.

وی افزود: اگر این نمایشگاه بر اساس مصوبه شورای شهر به بانک شهر منتقل شود کل عرصه و اعیان آن منتقل شده و اتفاق خوبی با کمک بانک شهر در این نمایشگاه رخ می‌دهد و با حفظ کاربری نمایشگاه فازهای دیگر آن یعنی ایجاد هتل‌ها و مجتمع تجاری سرعت بیشتری می‌گیرد.

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در کاهش ترافیک نمایشگاه شهر آفتاب، جابجایی عوارض تهران ـ قم است که به رغم مکاتبات فراوان مدیریت نمایشگاه و شورای شهر تاکنون این مهم محقق نشده است، افزود: سال گذشته با وجود آنکه مسئولان مربوطه قول داده بودند که عوارضی را جابجا کنند اما این مهم محقق نشد و با وجود آنکه شهرداری تهران عنوان کرده بود که اگر تا قبل از برگزاری نمایشگاه کتاب این عوارض جابجا شود، هزینه‌های آن را پرداخت می‌کند اما نتوانستیم نظر مسئولان مربوطه را در خصوص این جابجایی اخذ کنیم و حالا یکی از نکات کلیدی کاهش ترافیک در این منطقه مغفول مانده است.

شاکری با بیان اینکه استفاده از حمل و نقل عمومی و به ویژه مترو نقش زیادی در کاهش ترافیک دارد، گفت: مسئولان مترو اعلام کرده‌اند که سرفاصله قطارها را می‌توانند تا هفت دقیقه کاهش دهند و این در حالی است که سال گذشته سرفاصله قطارها 15 دقیقه بوده است.

وی با بیان اینکه بر اساس تمهیدات اندیشیده شده دو دستگاه قطار در ایستگاه شهر آفتاب مستقر هستند تا در صورت افزایش جمعیت نسبت به سرویس‌دهی اقدام کنند، گفت: سال گذشته روزانه 80 تا 120 هزار نفر مسافر از طریق مترو به نمایشگاه شهر آفتاب رفتند که این جابجایی‌ها عدد زیادی بوده است.

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه شرکت واحد اتوبوسرانی نیز اقدام به ایجاد خطوط ویژه نمایشگاه کتاب در میادین و پایانه‌ها کرده است، گفت: همچنین یکی از انتقادات مردمی فاصله مترو تا نمایشگاه بوده است که بر همین اساس 400 ون جابجایی مسافران را بر عهده دارند.

شاکری با بیان اینکه به نظر می‌رسد کاهش بیشتر سرفاصله حرکت قطارها می‌تواند مانع از ازیاد جمعیت در ایستگاه‌ها شود، گفت: پیشنهاد می‌شود که سرفاصله حرکت قطارها در این خط از هفت دقیقه نیز بیشتر کاهش یابد تا شاهد مشکلات سال گذشته نباشیم.

وی با بیان اینکه قرار بود معاونت فنی و عمرانی چهار پل شبدری را برای دسترسی بهتر به نمایشگاه شهر آفتاب ایجاد کند تا ترافیک نمایشگاه با ترافیک اتوبان قم تلاقی پیدا نکند، گفت: در حال حاضر معاونت فنی تنها یک پل را ایجاد کرده و احداث سه پل دیگر مانده است که قطعا به این نمایشگاه کتاب نمی‌رسد.

بررسی مشکل آب‌گرفتگی در نمایشگاه کتاب

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران با اشاره به مشکل آب گرفتگی در نمایشگاه کتاب سال گذشته، گفت: مسئولان مربوطه اعلام کرده‌اند که تمهیدات خاصی برای فضاهای چادری و غیرمسقف نمایشگاه در برابر باران و آب گرفتگی اندیشیده‌اند به گونه‌ای که برای هر چادر یک ناودان در نظر گرفته شده که در صورت ریزش باران و آب گرفتگی بر روی چادرها، این آبها از طریق ناودان به جوی و چاه‌های جذبی که در کنار هر چادر ایجاد شده است منتقل می‌شود. همچنین برای عدم ورود آب به چادرهای نمایشگاه نیز دور تا دور چادرها ایزوگام کشیده شده است که امیدواریم مشکلی در این خصوص ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه امیدواریم برق شهر آفتاب نیز به طور کامل وصل شود، گفت: نمایشگاه شهر آفتاب زیرساخت بسیار قوی در خصوص تامین برق در هنگام قطع برق دارد که البته اتوماتیک است و امیدواریم که شرکت برق کمک کند تا این مساله به خوبی پوشش داده شود.

شاکری با بیان اینکه سال گذشته شروع آزمایشی و اولیه نمایشگاه شهر آفتاب بود، گفت: حالا با برگزاری 45 نمایشگاه و نمایشگاه بزرگ خودرو ظرفیت شهر آفتاب بیشتر نمایان است هر چند از آنجایی که طراح با بهره‌بردار در زمان احداث نمایشگاه ارتباطی نداشته نتوانستیم همه نیازهای خدماتی این نمایشگاه را فراهم کنیم اما امیدواریم کاستی‌ها با یک برنامه‌ریزی دقیق حل شود.

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه سرویس بهداشتی، کمبود خودپرداز، کمبود ون‌های برقی و کمبود مراکز تامین تغذیه از جمله مواردی بود که مردم در نمایشگاه کتاب سال گذشته انتقاداتی داشتند، گفت: امیدواریم هر چه سریعتر این مشکلات رفع شود هر چند که مسئولان نمایشگاه عنوان کرده‌اند که 1020 چشمه سرویس بهداشتی در نمایشگاه ایجاد شده است و همچنین 50 کیوسک مواد غذایی، دو رستوران ایجاد شده و همچنین فروشگاه شهروند و مرکز میوه و تره‌بار نیز در این نمایشگاه مشغول به کار است.

به گفته وی، 10 شهرنت نیز برای پوشش مالی در نمایشگاه مستقرند.

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه 1500 میلیارد تومان صرف عرصه و اعیان نمایشگاه شهر آفتاب شده است، گفت: نمایشگاه شهر آفتاب یک برند بین‌المللی است و امیدواریم مسئولان مربوطه لجاجت را کنار گذاشته و از این برند بین‌المللی بیشتر استفاده کنند و با انتقال عوارضی و انتقال نمایشگاه‌های بزرگ پربازدید به شهر آفتاب این نمایشگاه را به رسمیت بشناسند.

شاکری با بیان اینکه اواخر سال گذشته رییس شورای شهر رسما به رییس‌جمهور در خصوص وضعیت نمایشگاه‌های داخل شهر و بی‌توجهی به شهر آفتاب نامه نوشته و تقاضا کرده است که رییس‌جمهور شخصا به این موضوع وارد شوند، گفت: وزارت صنعت و معدن باید شهر آفتاب را جدی‌تر بگیرند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین