کد خبر: ۷۸۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
مستند «سفر زمان» ساخته «ترنس مالیک» و فیلم «فارغ‌التحصیلی» از «کریستین مونجیو» اولین نمایش خود را در آخرین سانس روز اول جشنواره جهانی فجر تجریه می‌کند.
ناطقان: مستند «سفر زمان» جدیدترین ساخته «ترنس مالیک» کارگردان نامدار آمریکایی امروز اول اردیبهشت ماه و از ساعت 23 در سالن شماره 5 پردیس سینمایی چارسو به روی پرده می‌رود.

«سفر زمان» که در بخش نمایش‌های ویژه سی‌وپنجمین جشنواره جهانی فجر حضور دارد، در واقع تجلیلی از زمین است که تمام زمان را به تصویر می‌کشد، از تولد جهان تا سقوط نهایی آن.

در این مستند به تمام چیزهایی پرداخته می‌شود که به معجزه پیش از ما انجامید. علم و روح، تولد و مرگ، کیهان بزرگ و باشکوه و سیستم‌های بسیار کوچک سیاره ما.

در نسخه 40 دقیقه‌ای از این مستند که با فیلم برنده نخل طلای «درخت زندگی» محصول 2011 از لحاظ مضمونی مرتبط است، «برد پیت» راوی خواهد بود اما در نسخه کامل روایت بر عهده «کیت بلانچت» دیگر بازیگر سرشناس هالیوودی است.

«ترنس مالیک» در سال 2011 با فیلم «درخت زندگی» نخل طلای بهترین فیلم جشنواره کن را کسب کرده بود.

اما فیلم «فارغ‌التحصیلی» ساخته «کریستین مونجیو» کارگردان صاحب‌نام رومانیایی نیز که بخش نمایش‌های ویژه جشنواره حضور دارد هم امروز اول اردیبهشت ماه از ساعت 23:10 دقیقه در سالن شماره 2 سینما چارسو به روی پرده می‌رود.

«فارغ‌التحصیلی» روایتگر داستان پزشکی است که در یک شهر کوچک زندگی می‌کند و قصد دارد دخترش را برای ادامه تحصیل به خارج بفرستد اما پیش از اعزام او مشکلاتی برای آنها بوجود می‌آید.

این فیلم در سال 2016 یکی از فیلم‌های بخش رقابتی کن بود و در نهایت جایزه بهترین کارگردانی را برای «مونجیو» به ارمغان آورد.

«کریستین مونجیو» در سال 2007 با فیلم «چهار ماه، سه هفته و دو روز» موفق به کسب نخل طلای کن شد و امسال ریاست بخش سینه‌فونداسیون و فیلم کوتاه هفتادمین جشنواره کن را بر عهده دارد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین