کد خبر: ۷۸۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گوی سبقت را از جمهوریخواهان کنگره آمریکا ربود و از دونالد ترامپ خواست تا توافق هسته‌ای را لغو کرده و یا توافق دیگری را جایگزین آن کند.
ناطقان: بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای با شبکه فاکس‌نیوز گفت: این موضع من است، اما این موضع من در برابر توافق با ایران است. اگر بخواهم آن را خلاصه کنم باید بگویم "آن را لغو کن و یا جایگزینی برایش قرار بده".

استفاده از این ادبیات اشاره‌ای به درخواست محافظه‌کاران برای لغو و یا جایگزینی قانون اوباماکر است.

نتانیاهو ادامه داد: این موضع من است. به نظرم واشنگتن هم باید درباره موضع خود تصمیم‌گیری کند. مسلما یک چیز که باید تغییر کند این است که نباید به ایران اجازه داد تمام شرایط به نفعش باشد زیرا این بدترین حالت برای اسرائیل و کشورهای عرب، آمریکا و کشورهای دیگر دنیاست.

این اظهارات درحالی مطرح شده که کیلاین کانوی مشاور دونالد ترامپ اعلام کرده رئیس‌جمهور آمریکا درباره خروج از برجام، در حال ارزیابی تمامی گزینه‌ها است.

کانوی روز جمعه در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: رئیس جمهور آشکارا گفته است برجام از آغاز یک توافق وحشتناک بوده است.

این مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا گفت ترامپ هنوز سر حرفش درباره خروج از توافق هسته‌ای هست اما این را هم گفته به "مذاکره برای توافقات ادامه دهد".

این درحالی است که وزیر دفاع آمریکا درباره اجرای توافق هسته‌ای نظر دیگری داشته و گفته است: ایران به مفاد توافق هسته‌ای پایبند بوده و این توافق همچنان پابر جا است. این تمام آن چیزی است که می‌توانم درباره برجام بگویم.
منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین