کد خبر: ۷۸۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دوره بیماریهای عفونی برای مرگ کودکان به پایان رسیده است و هم اکنون حوادث اصلی‌ترین دلیل فوت کودکان در ایران است.
ناطقان:دکتر محمد آقاجانی روز شنبه در آیین افتتاح هشتمین کنگره سلامت در حوادث و بلایا که در مرکز بین المللی همایش های رازی در حال برگزاری است، ّ با اشاره به اینکه حوادث یکی از چالش های نظام جهانی است، گفت: هر ساله حوادث سبب مرگ و معلولیت میلیون ها نفر در سراسر جهان می شود و حجم زیادی از منابع مالی و انسانی را به خود اختصاص می دهد.
وی با بیان این که بسیاری از افراد که در این حوادث دچار خسارت می شوند را جوانان تشکیل می دهند، گفت: این موضوع سبب توجه بیشتر سیاستگذاران برای کاهش خسارات شده است.
آقاجانی در خصوص اقداماتی که تاکنون وزارت بهداشت در این خصوص انجام داده است، گفت: تدوین نقشه خطرپذیری در حوزه سلامت کشور یکی از این موارد است.
وی در این خصوص توضیح داد: در این نرم افزار نوع خطرات و بلایای هر نقطه ای از کشور مشخص شده است.
آقاجانی آموزش برای کارشناسان سیاستگذاران و ارائه دهندگان خدمات سلامت را یکی دیگر از اقدامات وزارت بهداشت اعلام کرد و گفت: سطح بندی خطرات از دیگر اقدامات است که مشخص می کند در هنگام وقوع هر نوع خطر و بلایا باید از چه میزان ظرفیت و پتانسیل برای کمک و امداد رسانی بهره گرفت و مثلاً نباید برای حوادث استانی و ناحیه ای از ظرفیت ملی بهره برد.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعیین چارچوب پاسخ مناسب و به موقع نظام سلامت به حوادث و بلایا یکی دیگر از برنامه‌های ما است که در آن اقدامات به لحاظ زمان بندی و نوع آنها مشخص شده است.
آقاجانی پیوست خطر را یکی دیگر از اقدامات وزارت بهداشت برای پیش بینی و پیشگیری ار حوادث و بلایا عنوان کرد. 

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین