کد خبر: ۷۸۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
مرکز عمومی اطلاعات و امنیت عراق مجموعه‌ای از جنگ‌افزارهای نظامی داعش را در ناحیه "السلام" کشف کرد.
ناطقان: مرکز عمومی اطلاعات و امنیت عراق با هماهنگی پلیس الوندیة، مجموعه‌ای از جنگ‌افزارهای نظامی شامل تعدادی گلوله خمپاره و موشک‌های آرپی‌جی را در یکی از خانه‌های متروکه ناحیه السلام در منطقه الخالص کشف کردند.



وزارت دفاع عراق نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: بنابر یافته‌های دقیق اداره عمومی اطلاعات و امنیت، فرماندهی نیروی هوایی با انجام تعدادی حملات علیه مواضع تروریست‌ها در مناطق «العبیدی» و «جریجب» القائم، توانست سه کارگاه بمب‌گذاری و زره‌پوش کردن خودروها را منهدم کند.

*دستگیری عناصر تروریستی در استان‌های کربلا و ذی‌قار

کشف انبار گسترده تسلیحاتی داعش در الرمادی/ دستگیری عوامل عملیات‌های تروریستی در کربلا و ذی‌قار


به‌نقل از اعلام‌الحربي؛ یگان‌های مرکز اطلاعات نظامی در فرماندهی عملیات الرافدین با هماهنگی منابع امنیتی، دو عنصر تروریستی را در استان‌های کربلا و ذی‌قار دستگیر کردند.

این عناصر تکفیری طرح‌هایی برای انجام عملیات تروریستی در دو استان یاد شده را داشتند، به علاوه این دو نفر از عواملی بودند که به‌سبب اتهام‌های مختلف تروریستی تحت تعقیب بودند.

*کشف انبار گسترده تسلیحاتی داعش؛ از موشک‌های گراد و کاتیوشا تا خمپاره 120

کشف انبار گسترده تسلیحاتی داعش در الرمادی/ دستگیری عوامل عملیات‌های تروریستی در کربلا و ذی‌قار

طی روند برنامه طراحی شده از سوی اداره اطلاعات نظامی، نیروهای اطلاعاتی با اجرای عملیات فوری علیه ذخایر مهمات داعش توانستند مجموعه‌ای گسترده از سخت‌افزارهای ذخیره شده تروریست‌ها را در یکی از نقاط مسکونی محله الشهداء منطقه فلوجه کشف کنند.

هم‌چنین نیروهای مرکز اطلاعات نظامی با حمله به انبار اسلحه و تجهیزات نظامی متنوع از جمله توپ "سترلا" که برای هدف قرار دادن هواپیماها و پایگاه‌های موشکی به‌کار می‌رود؛ بر این مکان تسلط یافتند.

آن‌چه که این عملیات امنیتی را متمایز می‌کند این است که نیروهای عراقی توانستند ماسک‌های شیمیایی مورد استفاده تروریست‌ها را که هنگام تولید بمب‌های شیمیایی به‌کار می‌بردند، کشف و ضبط کنند.

هم چنین بخش‌های اطلاعات نظامی عراق در لشکر دهم موفق شدند مجموعه ای از تسلیحات جنگی تروریست‌ها را در مناطق «البو فراج و البو ذیاب» از توابع الرمادی استان الانبار کشف کنند.

تجهیزات نظامی کشف شده عبارتند از: 34 موشک کاتیوشا، 7 موشک گراد، 40 گلوله خمپاره 120 میلی‌متری، 8 ماده انفجاری C4 با گنجایش 20 لیتر و 4 بمب با قابلیت انفجار وسیع.

گروه‌های مخفی تکفیری‌ها از این تجهیزات علیه نیروهای امنیتی و شهروندان بی‌گناه استفاده می کردند. به‌علاوه نیروهای تیپ 33 حشدالشعبی یکی از عناصر داعش با نام ابوعمر الموصلی را در جریان نفوذ ناکام تروریست‌ها برای بستن جاده امدادرسانی موصل از سمت صحرای نینوا به‌هلاکت رساندند.
 


با پیشروی‌های گسترده نیروهای عراقی در محورهای مختلف، این روزها شاهد فعالیت‌های گسترده اداره اطلاعات و امنیت این کشور هستیم.

با فروپاشی شاخه‌های مختلف عناصر داعش در مناطق شمالی بغداد، حومه تلعفر و بخش راست موصل؛ اکنون انبارهای گسترده تسلیحاتی تکفیری‌ها به عوامل پشت پرده جنایات صورت گرفته در عراق اشاره دارد.

عواملی که با محوریت واشنگتن و ریاض تمامی تلاش خود را برای باقی ماندن موصل در چنگال تروریست‌ها به‌کار بستند، اما تاکنون در برابر سد یکپارچه نیروهای عراقی راه به‌جایی نبرده و ناکام مانده‌اند.
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین