کد خبر: ۷۸۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۷
عضو ستاد انتخاباتی رییسی، تصریح کرد که برخی از مشکلات کشور ریشه‌ای است و چند روزه حل نمی شود.
ناطقان: مسعود میرکاظمی عصر امروز طی سخنانی در سلسله نشست های انتخاب نسل سوم، با بیان اینکه مشکلات کشور را نمی‌شود صد روزه حل و فصل کرد، گفت: دولت فعلی آمد و همه چیز را به تحریم گره زد ولی چقدر از این مشکلات با برجام حل شد؟ البته با وجود همه شیطنت ها در طول چهار دهه گذشته مشکلات زیادی حل شده اما بهتر از این هم می شود عمل کرد.

وی افزود: ما اگر نقدی هم می کنیم نقد انقلاب نیست، بلکه از انقلاب دفاع  می‌کنیم. در سه دهه گذشته به خصوص بعد از دوران جنگ تحمیلی همواره با شاخص های مختلف اقتصادی رو به رو بودیم که معمولا مطابق با برنامه کشور نبوده است.

این عضو ستاد انتخاباتی رییسی با بیان اینکه برخی از مشکلات ما ریشه‌ای است و چند روزه حل نمی شود، اظهار کرد: به عنوان مثال وابستگی به فروش نفت یک مشکل ساختاری است که به راحتی حل نمی شود. پس اگر ما بخواهیم کاری اصولی در اقتصاد کشور انجام دهیم باید ابتدا مشکل را به درستی بشناسیم نه اینکه موضوع را سیاسی کنیم و آدرس غلط بدهیم و بگوییم همه چیز مربوط به تحریم و دولت قبلی بوده است.

میرکاظمی با اشاره به اینکه دادن آدرس غلط به مردم بزرگترین جفایی است که به آنان می شود، گفت: ممکن است دولت بگوید ما پولی نداریم اما دستگاه های نظارتی و مجلس هستند که می توانند این موضوع را پیگیری کنند و ببیند اطلاعات دولت چقدر درست است.

وی با اشاره به لزوم تغییر دولت، اظهار کرد: همه رسانه‌های داخلی طرفدار دولت و نیز برخی رسانه‌های خارجی به دنبال موفق نشان دادن دولت فعلی هستند اما این دولت واقعا موفق نبوده است.
این عضو ستاد انتخاباتی رییسی با بیان اینکه میزان رشد حقوق کارکنان و بازنشستگان بیشتر از رشد هزینه های دولت بوده است، گفت: ممکن است دولت بگوید ما این پول را به کارمندان و بازنشستگان داده ایم اما آمارها این را نشان نمی دهد البته لابد این پول را حقوق بگیرهای نجومی داده اند و گرنه وقتی دولتی تحریم است و در چنین شرایطی قرار دارد چطور این همه ریخت و پاش می کند؟

وی افزود: امروز که همه در رکاب دولت هستند از صدا و سیما گرفته تا مجلس محترم که دولت هرچه می خواهد از آنان می گیرد، مجلس قبلی مقاومت هایی می کرد اما این مجلس که گویی برای دولت فرش قرمز پهن کرده است.

وزیر بازرگانی دولت نهم با اشاره به اینکه میزان نقدینگی در ابتدای این دولت چهارصد و نود هزار میلیارد تومان بود، گفت: این میزان امروز دوبرابر افزایش یافته است و کار دولت این است که تا انتخابات این نقدینگی را کنترل کند که یکی از مکافاتهای دولت آینده رسیدگی به این حجم از نقدینگی است که مدیریت نشده و به سمت تولید نرفته است.

میرکاظمی با طرح این پرسش که آیا دولت تورم را تک رقمی کرده یا نه، گفت: اگر دولت می گوید مدیریت کرده و تورم را کنترل نموده است پس چرا هزینه های دولت افزایش یافته است؟ زمانی این اتفاق می افتد که دولت نتواند با پولی که در دست دارد، هزینه های جاری اش را پرداخت کند.

این عضو ستاد انتخاباتی رییسی افزود: دولت باید پاسخ دهد وقتی به کارمندان پولی نداده، یارانه برخی اقشار را حذف کرده، ما به التفاوت رشد هزینه هایش را از کجا آورده و کجا خرج کرده است.

وی ادامه داد: البته مشخص است بخشی از این پول ها با دست اندازی به صندوق ذخیره بانک مرکزی به دست آمده است و در عین حال امروز بانک های ما هم وضعیت اسفناکی دارند.

وزیر بازرگانی دولت نهم با اشاره به اینکه یکی از نگرانی های جدی در آینده وضعیت صندوق بازنشستگی و سازمان تامین اجتماعی است، اظهار کرد: ضریب جینی شاخص خوبی برای نشان دادن فاصله طبقاتی است که هرچه به یک نزدیک شود یعنی فاصله طبقاتی بیشتر شده است که با آمدن این دولت پیش بینی می شود که بالای چهار دهم است و افزایش قابل توجهی یافته است.
میرکاظمی با ابراز این عقیده که ادامه کار این دولت اصلا به صلاح نیست، گفت: من نظر کارشناسی خودم را می گویم که این دولت با گره زدن حل مسائل کشور به آمریکا و غرب و با وادادگی در برابر غرب به صلاح نیست که بازهم بر سر کار بماند.

وی افزود: اگر واقعا بخواهد تحرکی در کشور صورت بگیرد باید افرادی دلسوز و آگاه فارغ از قیل و قال هایی که مطرح است، با توکل بر خدا و یک برنامه برون زا و درون نگر با تکیه بر اقتصاد مقاومتی برنامه ای فراهم کنند تا دریابیم که مشکلاتمان واقعا چیست و چگونه باید رفعش کرد.

این عضو ستاد انتخاباتی رییسی ادامه داد: هنوز منتظریم که شرکت پژو بیاید و مشکل مردم را در زمینه حمل و نقل حل کند اما آیا این اتفاق افتاده است؟
میرکاظمی در پایان با بیان اینکه اعتماد به آمریکا آبادانی نمی آورد، گفت: تمام زحماتی که در دولت های قبل کشیده شد به ویژه در به دست آوردن بازار کشورهای آفریقایی، آمریکای لاتین و... همه در این دولت از دست رفت، چرا که نگاه این دولت فقط دنیا را پنج کشور می داند.
عضو ستاد انتخاباتی حجت الاسلام رییسی گفت: آقایان قالیباف و رییسی می خواهند با یکدیگر رقابت کنند، آنان بر روی دو صندلی نشسته‌اند و مانند آقای جهانگیری و روحانی نیستند که دو صندلی را اشغال کرده اند اما یکی هستند.


وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره استفاده از نظرات سعید جلیلی در ستاد انتخاباتی رئیسی، گفت: آقای جلیلی از روزی که برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری انصراف خود را اعلام کرد، با ستاد آقای رئیسی همکاری می‌کند و سایر دوستان نیز به همین شکل با ستاد انتخاباتی آقای رئیسی همراه هستند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین