کد خبر: ۷۸۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۱
تخم مرغ سرشار از پروتئین، چربی های سالم، ویتامین و مواد معدنی است که می تواند به افراد پیروی کننده از رژیم لاغری کمک کند.
ناطقان: ساده ترین راه کاهش وزن، کاهش مصرف کلی مواد خوراکی است که خوردن تخم مرغ به عنوان یک ماده غذایی کم کالری می تواند کمک کننده باشد. یک تخم مرغ بزرگ تنها حاوی ۷۸ کالری است اما سرشار از مواد مغذی نیز هست.

افزودن سبزیجات در کنار تخم مرغ می تواند غذایی حاوی کمتر از ۳۰۰ کالری باشد البته نباید از روغن یا کره استفاده شده باشد.

از آنجائیکه تخم مرغ سرشار از پروتئین است شما را برای مدت زمان بیشتری سیر نگه می دارد. یک مطالعه نشان می دهد افزایش میزان مصرف پروتئین از ۱۵ به ۳۰ درصد منجر به کاهش کلی کالری مصرفی در روز می شود.

همچنین مطالعه دیگری نشان داده است که خوردن تخم مرغ در صبحانه به کاهش فکر وسواس خوردن غذا تا حدود ۶۰ درصد کمک کرده و همچنین خوردن میان وعده در شب را تا نصف کاهش می دهد.

جایگزینی تخم مرغ به جای یک صبحانه معمولی حاوی کربوهیدرات به شکل معجزه آسایی باعث می شود که شما بیش از اندازه احساس سیری داشته باشید.

یک مطالعه نشان می دهد زنانی که به جای نان شیرمال در صبح تخم مرغ خورده بودند، به مدت ۳۶ ساعت کالری کمتری مصرف کرده بودند. در مورد مردان این وضعیت تا ۲۴ ساعت ادامه دارد.

همچنین یک مطالعه دیگر نشان داده است افرادی که در صبحانه تخم مرغ مصرف می کنند ۶۵ درصد بیش از افراد دیگری که تخم مرغ نمی خوردند وزن شان پایین می اید.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین