کد خبر: ۷۸۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷
شاه سعودی در حکم‌های جداگانه‌ای دستور تغییر برخی اعضای کابینه را صادر کرد و پسر خود را نیز به عنوان سفیر جدید عربستان در آمریکا منصوب کرد.
ناطقان: به نقل از العالم، سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان با صدور حکمی وزیر خدمات شهروندی را از سمتش برکنار کرد و دستور داد برای تحقیق از او کمیته ای تشکیل شود.

همچنین وزیر اطلاع رسانی عربستان و سفیر عربستان در آمریکا نیز برکنار شدند و یکی از پسران سلمان پادشاه این کشور به سمت سفیر عربستان در واشنگتن منصوب شده است.

خبرگزاری دولتی عربستان سعودی در این باره به استناد حکم صادر شده در این خصوص نوشت: "شاهزاده عبدالله بن فیصل بن ترکی از سمت خود به عنوان سفیر عربستان در آمریکا کنار گذاشته شد و شاهزاده خالد بن سلمان بن عبدالعزیز پسر سلمان پادشاه سعودی به سمت سفیر این کشور در آمریکا منصوب شد."

شاهزاده عبدالله بن فیصل بن ترکی اندکی بیش از یک سال بود که به سمت سفیر عربستان در واشنگتن منصوب شده بود.

همچنین عبدالعزیز بن سعد به سمت امیر منطقه حائل، حسام بن سعود به سمت امیر منطقه باحه، فیصل بن خالد بن سلطان به سمت امیر مرزهای شمالی، عبدالعزیر بن سلمان آل سعود به سمت وزیر مشاور در امور انرژی، و شاهزاده فهد بن ترکی به سمت فرماندهی نیروی زمینی ارتش منصوب شدند. ضمن اینکه شاهزاده عبدالله بن مساعد از سازمان ورزش کنار گذاشته شد.

تلویزیون دولتی عربستان نیز اعلام کرد سلمان پادشاه عربستان یک مرکز امنیت ملی زیر نظر دادگاه سلطنتی این کشور ایجاد کرد.

ملک سلمان همچنین ابراهیم العمر را به عنوان رئیس اداره کل سرمایه‌گذاری عربستان سعودی موسوم به ساگیا منصوب کرد.
منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین