کد خبر: ۷۸۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۹
متخصص طب سنتی گفت: باید روی بسته‌های گیاهی علاوه بر فواید آنها، عوارض و مضراتشان نیز ذکر شود که متأسفانه به دلایل اقتصادی این کار صورت نمی گیرد.
ناطقان:مهدی برهانی متخصص طب سنتی،‌ گفت: دمنوش‌ها دارو هستند و نباید در دسترس عموم مردم قرار گیرند؛ همه گیاهان دارویی، اثر خود را دارند پس این بسیار اشتباه است که آنها را به صورت عمومی برای همگان تجویز کرد.

وی افزود: باید روی بسته‌های گیاهی علاوه بر فواید آنها، عوارض و مضراتشان نیز ذکر شود که متأسفانه به دلیل سودجویی بعضی از افراد، این کار صورت نمی گیرد؛ مثلاً در کتب طب سنتی آمده است که هر فردی مجاز است که روزانه 15 گرم گل‌گاوزبان مصرف کند اما هم اکنون می‌بینیم که به صورت فله‌ای در عطاری‌ها به فروش می‌رسد. 

این متخصص طب سنتی گفت: ما به عنوان پزشک باید تمامی این‌ موارد را در نظر گیریم، مثلاً‌ هم اکنون در خصوص خواص نعنا می‌گویند این دارو تقویت‌کننده معده است در حالی که نعنا برای هر فرد متفاوت است و باید به میزان خاصی مصرف شود و طبیعی است می‌تواند عوارض خاص خود را داشته باشد.

برهانی گفت: موضوع حجامت نیز به همین گونه است، طبیعی است که نباید حجامت برای همه افراد و به صورت یکسان توصیه شود؛ حجامت به همان ترتیب نیز می‌تواند مضرات و مشکلات زیادی ایجاد کند اما هم‌اکنون تنها خواص و فواید آن بیان می‌شود.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین