کد خبر: ۷۸۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۰
مصرف روزانه توت فرنگی به مدت 5 هفته، در صورتی که همراه با دیگر میوه‌ها و سبزیجات باشد می‌تواند در پیشگیری و درمان سرطان سینه کمک کند.
ناطقان:نتایج مطالعات نشان داده است مصرف توت فرنگی در هر روز و به مدت 5 هفته، در صورتی که همراه با دیگر میوه‌ها و سبزیجات باشد می‌تواند در پیشگیری و درمان سرطان سینه کمک کند. 

نتایج تحقیقات پژوهشگران که در مجله "Scientific Reports"  نیز منتشر شده، نشان داده است استفاده از مکمل رژیم غذایی همراه با عصاره توت فرنگی برای جلوگیری از انتشار سلول‌های سرطانی به بافت‌های سالم مجاور کمک مؤثری می‌کند.

برای دستیابی به تأثیر مصرف توت فرنگی در سرطان سینه، به موش‌های ماده یک ماهه، رژیم غذایی استاندارد یا رژیم غذایی همراه با عصاره توت فرنگی داده شد. حدود یک ماه بعد به موش‌ها، سلول‌های سرطان سینه به شدت تهاجمی تزریق شد.

در نهایت پنج هفته بعد، محققان تومورها را از موش‌ها خارج کرده و دریافتند رژیم غذایی غنی از توت فرنگی موجب توقف گسترش سلول‌های سرطانی به بافت سالم جانبی شد.

باتینو، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه پلی تکنیک در ایتالیا گفت: این آزمایشات و تحقیقات برای پی بردن به تأثیر توت فرنگی بر سلول‌های سرطانی سینه است و نیاز است که تحقیقات کلینیکی و اپیدمیولوژیکی به طور کامل انجام شود تا تأثیر توت فرنگی بر روی انسان‌ها نیز تأیید شود. گرچه اگر غیر از این بود، باید نتیجه قابل قبولی در هنگام آزمایش موش‌ها هم نمی‌گرفتیم. 

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین