کد خبر: ۷۸۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
وزیر بهداشت با اشاره به چربی خون بالا در تعداد زیادی از دانش‌آموزان به دلیل مصرف فست‌فود، گفت: 80 درصد دانش‌آموزان دچار کم‌تحرکی هستند.
ناطقان:سیدحسن هاشمی در مراسم همایش هزار نفری سفیران سلامت دانش‌آموزی، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین علت مرگ و میرها در دنیا در صد سال گذشته، بیماری‌های واگیر همچون دیفتری، آبله و سرخک بوده است ولی امروز با پیشرفت علم و تولید واکسن، بروز این بیماری‌ها کمرنگ شده است.

وی افزود: ولی بیماری‌های غیرواگیر همچون چاقی، فشار خون و ... به میزان زیاد پدیدار شده است به طوری‌که جمع زیادی از مردم را درگیر ساخته است.

وزیر بهداشت خطاب به دانش‌آموزان حاضر در مراسم گفت: از هر 10 نفر شما، 5 نفر چاق هستید، 2 نفر اضافه وزن داشته و 2 نفر تقریباً چاق بوده و یک نفر شکمی بزرگ‌تر از قد و قواره خود دارد حال ببینید اگر به سن ما برسید چه خواهد شد.

هاشمی با اشاره به اینکه 27 درصد مردم فشار خون بالا دارند،‌ گفت: 10 درصد دانش‌آموزان نیز اضافه وزن داشته و چاق بوده و 27 درصد آنها به دلیل مصرف فست‌فود، چربی خون بالا دارند. 

وزیر بهداشت مصرف فست‌فود را یکی از دلایل بروز فشار و چربی خون در میان دانش‌آموزان برشمرد و عنوان کرد: 60 درصد دانش‌آموزان از شیر استفاده می‌کنند که امیدواریم مصرف شیر، میوه و سبزیجات در میان دانش‌آموزان بیشتر شود.

وی در ادامه با بیان اینکه سرطان، سکته قلبی و مغزی، بیماری‌های قلبی ریوی و مشکلات اعصاب و روان از جمله مشکلات عمده در حوزه بیماری‌های غیرواگیر است،‌ گفت: 89 درصد ایرانیان نمک اضافه مصرف می‌کنند و تنها 11 درصد، نمک را به میزان استاندارد مورد توجه قرار داده‌اند.

وزیر بهداشت یکی از دلایل زیاد مصرف نمک را در کشور در مصرف نان‌هایی برشمرد که آرد آن مناسب نبوده و برای اینکه تهیه شود در آن نمک می‌ریزند.

هاشمی اضافه کرد: وزارت صنعت و کشاورزی در ارتباط با وجود نمک در آرد و موضوع استفاده زیاد مردم از این مسئله باید توجه لازم را داشته باشد تا در آینده صاحب کاهش عوارض این مسئله باشیم.

وی افزود: 80 درصد دانش‌آموزان در کشور دچار مشکل کم‌تحرکی هستند و اگر جمعیت دانش‌آموزی از نظر سواد بهداشتی ارتقاء یابند در 20 سال آینده شاهد نتایج مؤثری خواهیم بود.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین