کد خبر: ۷۸۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
سیدمصطفی میرسلیم یکی از نامزدهای انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری در بخشی از نشست خبری خود به زبان فرانسه با مردم دنیا سخن گفت.
ناطقان: مصطفی میرسلیم درنشست امروز گفت: من می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و با مردم دنیا به زبان فرانسه سخن بگویم.

متن فارسی صحبت‌های میرسلیم به شرح زیر است:

«می‌خواهم در این فرصت و از همین آغاز کار، با مردم دنیا به طور مستقیم سخن بگویم.

من از دیار مردمی بزرگ، سرزمینی کهن و تمدنی فاخر با شما صحبت می‌کنم که در همه تاریخ پرافتخار خود مهد راستی و درستی بوده است و جایگاه ممتازی در تمدن بشری داشته است.

برای مواجهه با دنیا باید سایر کشورها را خوب شناخت. تندروی و کندروی در سیاست خارجی، نسبت به کشورهای جهان محصول عدم شناخت صحیح است.

شناخت من از غرب،‌ رسانه‌ای و روزنامه‌ای نیست. سال‌ها در فرانسه و در میان مردم غرب زندگی، تحصیل و کار کرده‌ام.

من دنیا را بسیار خوب می‌شناسم و بر راه‌های تعامل با مردم دنیا اشراف کامل دارم.

امروز فقر،‌نابرابری و تروریسم درد مشترک همه مردم دنیاست.

امروز همه مردم آسیا، اروپا، آفریقا و آمریکا نتایج دردناک سیاست‌های مخرب منجر به تخریب محیط زیست، گسترش جنگ و تروریسم، افزایش قربانیان فقر و نابرابری و تخریب پایه‌های اخلاقی را مشاهده می‌کنند و از آن رنج می‌برند.

فهم مشترک از مسایل اساسی انسانی و موضوعات بنیادین جهانی می‌تواند مبنای درک متقابل و تلاش برای همکاری‌های مشترک بر پایه انصاف و اخلاق باشد.

اولویت سیاست خارجی من، تبدیل جمهوری اسلامی ایران به مرکز امن تبادلات فراقاره‌ای از طریق تکیه بر اشتراکات؛ و گسترش گفتگو و تعامل سازنده در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی است.

هدیه ما به مردم جهان، گام برداشتن در مسیر تحقق راستی و درستی است، برای پی‌ریزی بنیان‌های یک تعامل صحیح و شرافتمندانه برای ساختن دنیایی پر از پیشرفت، اعتماد، امنیت و آرامش.»
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین