کد خبر: ۷۸۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
یک عضو فراکسیون امید رمز تمام پیروزی‌ها در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، دوران سازندگی، دفاع از حقوق هسته‌ای ملت و مهمتر از همه دفاع از حقوق جهان اسلام در برابر زورگویان را انسجام و وحدت ملی دانست و گفت که همه مسئولان باید درجهت پاسداری از این سرمایه، از بیان هر سخنی که کوچکترین خدشه‌ای به وحدت ملی وارد می‌کند، پرهیز کنند.
ناطقان: علی نوبخت حقیقی در نطق میان دستور در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی با تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) و گرامیداشت بعثت رسول اکرم (ص) تلاش برای صیانت از ثروت ملی و داشته های این سرزمین الهی را از جمله وظایف مهم نمایندگان دانست و گفت: مردم یا نیروی سرزمینی مهمترین ثروت ملی هستند که بقای هر کشور به آن بستگی دارد، لذا تامین سلامت، کارآیی و نشاط این سرمایه ملی اولویتی انکارناپذیر است که باید به آن توجه ویژه شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به برنامه های این کمیسیون گفت: این کمیسیون در نظر دارد با ایجاد هماهنگی بیشتر با قوه مجریه شرایط به گونه ای فراهم شود که تا پایان سال جاری اطمینان خاطر بیشتری حداقل برای قشر آسیب پذیر جامعه به وجود آید.

نوبخت با انتقاد از عدم توجه کافی به مقوله حفاظت از محیط زیست گفت: با توجه به قرار گرفتن کشور در منطقه ای خشک و  حرکت با شتاب به سمت خشکسالی باید بیش از پیش به فکر بهره برداری دقیق و عالمانه از ثروت های طبیعی به خصوص منابع آب کشور بود. طبیعتا وضع قوانین بازدارنده و آموزش روش های زیست پیشینیان در ترکیب با دستاوردهای علمی امروز می تواند ما را از آنچه ممکن است در اثر بی توجهی به بحرانی فراگیر تبدیل شود، نجات دهد.

وی تاراج جنگل ها توسط عده ای سودجو را مصداق دیگری از عدم توجه به محیط زیست دانست که می توان با وضع مجازات های متناسب از این خسارت بزرگ جلوگیری کرد.

نماینده تهران همچنین تاکید کرد که خام فروشی معادن کشور نه تنها از دست دادن منابع ملی است که موجب افزایش بیکاری در کشور می شود به طوری که امروز سنگ معادن کشور در شرایط زیان‌ده قرار دارد حال اینکه معادن در کشورهای دیگر سودده و اشتغال‌زا است. لذا مجلس و دولت باید با کمک یکدیگر جلوی این اتفاق را بگیرند.

نوبخت با بیان اینکه کشور ما از نظر تابش خورشید و وزش باد یکی از مناسب ترین مناطق برای استفاده از انرژی های تجدیدپذیر است، گفت: در این بین سوال این است آیا تاکنون همت لازم برای بهره برداری از این نعمت خدادادی صرف شده است؟ ایران با برخورداری از تنوع اقلیمی بی نظیر، توان تولید انواع میوه، گل و سبزیجات دارد و کشورهای همسایه نیز مشتاق دریافت این محصولات هستند پس آیا نباید شرایط لازم برای گسترش صادرات این محصولات فراهم آید؟

به گفته وی مبارزه جدی و بیش از پیش با قاچاق، توجه روزافزون به زیرساخت ها اعم از حمل و نقل هوایی، زمینی و ریلی، بسط سیستم های ارتباطی، تأمین آب، برق، گاز برای کلیه نقاط محروم و برنامه ریزی برای حفظ و ارتقاء سلامت شهرها و روستاها از دیگر موارد لازمی است که با توجه به استعداد فوق العاده موجود در کشور، زمینه ساز آینده ای درخشان برای میهن اسلامی مان خواهد بود.

نماینده تهران ادامه داد: هر چند مجلس با اتکاء به رهنمودهای مقام معظم رهبری و همت دولت تدبیر و امید قدم های شایسته ای را در این زمینه برداشته، اما لازم است در سال تولید و اشتغال و در جهت تحقق هر چه بیشتر اقتصاد مقاومتی با وضع قوانین لازم، تأمین فضای مناسب برای جلب سرمایه گذاری داخلی و خارجی و تقویت هر چه بیشتر توان بخش خصوصی راه شکوفایی اقتصاد ملی و معیشت و اشتغال مردم به خصوص جوانان را فراهم آورد.

وی انجام همه این اقدامات را نیازمند پشتوانه، عزم ملی و روحیه جهادی دانست و خاطرنشان کرد: تاکنون تمامی دستاوردهای عظیم نظام مقدس جمهوری اسلامی با اتکاء به این امر حاصل شده است. براین اساس توجه به نیازهای فرهنگی، معنوی و الهی جامعه نیز ضرورت دارد که مهمترین پیش نیاز آن تقویت وحدت ملی است.

نوبخت رمز تمام پیروزی ها در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، دوران سازندگی، دفاع از حقوق هسته ای ملت و مهم تر از همه دفاع از حقوق جهان اسلام در برابر زورگویان را انسجام و وحدت ملی دانست و گفت: تاکنون اقوام، مذاهب و سلایق مختلف اتحاد رشک برانگیزی را به نمایش گذاشته و با هر نوای تفرقه انگیزی با تمام وجود مقابله کرده است. لذا بر همه آحاد مردم، مسئولان و ما نمایندگان مجلس فرض است که پاسدار این سرمایه بوده و از ابراز هر سخنی که کوچکترین خدشه ای به وحدت ملی وارد نماید، پرهیز کنند.

وی اقدام و عمل و تولید و اشتغال را نیازمند امیدواری به آینده دانست و گفت: اگر به دقت به صداهای بیگانه و متاسفانه بعضی مواضع داخلی توجه کنیم به وضوح مشاهده خواهیم کرد که برخی با پرهیز از اذعان به انجام بسیاری از اقدامات صورت گرفته و تنها با نشان دادن نقطه ضعف ها و کاستی ها سعی در ناامیدی و افسرده ساختن جامعه به ویژه جوانان دارند.

نوبخت تاکید کرد که احیای فرهنگ اصیل ایرانی- اسلامی می تواند جامعه را مهیای تلاش برای آینده بهتر کند لذا ضرورت دارد در کوتاه مدت توجه بیشتری به آسیب های اجتماعی شود.

رئیس کمیسیون بهداشت در پایان گفت که این کمیسیون به دنبال توسعه گردشگری سلامت و تقویت طرح اصلاح شده تحول نظام سلامت است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین