کد خبر: ۷۸۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۵
یک عضو انجمن پزشکان ورزشی ایران، درباره چگونگی عادت کردن به انجام حرکات ورزشی و مداومت در این کار نکاتی را مطرح کرد.
ناطقان:کیوان بهرامی با اشاره به اینکه ورزش برای داشتن یک عمر طولانی و حفظ سلامتی واجب است، اظهار کرد: ورزش نه تنها بر طول عمر می‌افزاید، بلکه باعث می‌شود کیفیت زندگی بهتر شود و احساس بهتری در طول دوران زندگی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه حدود 60 درصد از مردم اضافه وزن دارند، افزود: این امر حاکی از آن است که انجام حرکات ورزشی برای ما مشکل است.

این عضو انجمن پزشکان ورزشی ایران عنوان کرد: مطالعات نشان داده کسانی که به ورزش علاقه دارند، خیلی راحت و بدون مشکل می‌توانند حرکات ورزشی را انجام دهند، بنابراین قدم اول برای ورزش کردن این است که چگونه آن را دوست بداریم.

وی به ضرورت تعیین وقت برای ورزش کردن، اشاره و تصریح کرد: سخت ترین کار در ورزش، برنامه ریزی برای آن است، در زندگی ما همیشه کار بر ورزش اولویت دارد و ورزش فقط برای اوقات فراغت است.

بهرامی افزود: قدم اول این است که 30 دقیقه از وقتتان را سه بار در هفته فقط به ورزش اختصاص دهید. در جلسات اول وقتی زمان موردنظر فرا رسید، تمام کارهای خود را کنار بگذارید . حتی به تلفن جواب ندهید، ننویسید و فقط و فقط به ورزشی که دوست دارید انجام دهید، فکر کنید .

  وی ادامه داد: با این کار احساس بهتری نسبت به ورزش پیدا می‌کنید و به این نتیجه می‌رسید که این زمان فقط به ورزش کردن اختصاص دارد و نه به چیز دیگری. عبور از این مرحله به خود فرد بستگی دارد و حداقل یک هفته باید برای آن در نظر گرفته شود. در مرحله بعدی، ورزشی را که دوست دارید، شروع کنید. بعضی افراد ورزش‌های گروهی را ترجیح می‌دهند و بعضی دیگر از ورزش‌های انفرادی لذت می‌برند، عده‌ای هم هستند که ورزش کردن در خانه را می‌پسندند . شما می توانید آنچه را دوست دارید انتخاب کنید .

بهرامی بیان کرد: در این مرحله باید یک حداقل زمان را برای ورزش تعیین کنید، مثلاً شما باید خود را موظف کنید سه بار در هفته و هر بار نیم ساعت ورزش کنید . حتی اگر بیمار شدید، مسافرت رفتید یا به شدت گرفتار بودید، می توانید در این ساعات تعیین شده حرکات سبک کششی را انجام دهید یا قدم بزنید، اما این وقت را به کار دیگری اختصاص ندهید، به هر حال از حداقل زمانی که برای ورزش در هفته تعیین کرده اید، کمتر ورزش نکنید.

بهرامی اضافه کرد: بعد از مدتی که ورزش کردی، حتماً از یک مربی ورزشی کمک بگیرید تا حرکات بهتری به شما بیاموزد. یادآوری می‌کنیم که در تمام این مراحل مهمترین چیز این است که از حداقل میزان زمانی که برای ورزش خود در نظر گرفته‌اید، کمتر ورزش نکنید.

وی با تاکید بر اینکه به اثرات مفید ورزش دقت کنید، تصریح کرد: توجه داشته باشید که ورزش اثرات بسیار مفیدی در زندگی روزمره شما خواهد داشت. شما می‌توانید با استرس‌ها به راحتی مقابله کنید، مشکلات خود را راحت‌تر حل کنید، از خوردن غذا لذت بیشتری ببرید و تمایل بیشتری نسبت به غذاهای گوناگون پیدا می‌کنید، به این ترتیب کیفیت زندگی شما به مراتب بهتر می شود.

این مدرس دانشگاه در ادامه گفت: بیشتر ما ورزش می‌کنیم تا لاغر شویم یا می خواهیم بدن خود را عضلانی کنی ، متاسفانه این اهداف در درازمدت حاصل می‌شوند و ممکن است شما را از ورزش کردن مایوس کنند.

  وی افزود: همیشه فکر کنید که ورزش را برای حفظ سلامتی و افزایش انرژی در انجام کارهای روزمره انجام می‌دهید . اینها اهدافی هستند که خیلی زود به آنها دست می یابید.

بهرامی خاطرنشان کرد: اگر مرتب ورزش کنید، تغییرات ایجاد شده برای شما لذت بخش خواهد بود، مثلاً وزن شما کاهش می‌یابد ، عضلات شما شکل مناسبی به خود می‌گیرد و انعطاف پذیری‌تان زیاد می‌شود.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین