کد خبر: ۷۸۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۸
یکی از شش کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم امروز براي انجام چند ديدار و سخنراني در شهر قم، به اين شهر سفر كرد.
ناطقان: محمدباقر قالیباف عصر دوشنبه در مسجد امیرالمومنین قم و در جمع مردم این شهر گفت: قم همیشه مبدأ تغییر و انقلاب بوده و همیشه برای آن هزینه پرداخته است. امیدوارم این افتخار همچنان نصیب مردم ولایتمدار باشد که هرگونه تغییر در محور انقلاب اسلامی از این شهر آغاز شود؛ چرا که امروز کشور، نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم بیش از هر زمان دیگری نیازمند تحول و انقلاب اساسی در عرصه اقتصادی هستند.

وی با اشاره به مبعث پیامبر اکرم (ص) ادامه داد: مکارم اخلاقی و پیاده‌سازی آن در همه جوامع فلسفه مبعث است و رسالت پیامبر اکرم و اهل بیت (ع) برقراری قسط و عدل در جامعه است و خوشحالیم که امروز همچنان علمای ما مدافع محرومین، مستضعفین و مظلومین جامعه هستند و درب این بیوت بر محرومین باز بوده و خواهد بود.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: علمای همیشه صدای مظلومین را رسانده و می‌رسانند. در فرهنگ قرآنی نیز هست که باید در راه مردم تلاش و مجاهدت کنیم و این تلاش در هر عرصه که نیاز است که باید انجام گیرد.

قالیباف همچنین اظهار کرد: ما امروز توفیق پیدا کردیم و افتخارات بزرگی در ساختار بین‌الملل پیدا کرده و این جایگاه نظام اسلامی را می‌بینیم. در این عرصه بسیاری تلاش می‌کردند که این نظام شکل نگیرد بعد هم جنگ را بر ما تحمیل کردند و مشکلات زیادی برای ما درست کردند اما مجاهدت‌های مردم کار را به جایی رساند که نقش ایران در جهان و منطقه بسیار تاثیرگذار است و بدون ایران هیچ ابرقدرت و قدرت منطقه‌ای نمی‌تواند تصمیمی گرفته و آن را اجرایی کند. که این افتخار بزرگی برای مردم و انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه گفت: ریشه این افتخار بزرگ در این بوده که مردم در صحنه حضور داشتند و این حضوری تشریفاتی نبوده است.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در کشور در عرصه امنیتی و نظامی اظهار کرد: وقتی ما امروز در این عرصه به اذعان خود غربی‌ها در میان پنج کشور برتر هستیم این سوال باقی است که چرا ایران عزیز ما و مردم مخلص و با وفا باید این گونه زندگی کنند، آن مردمی که هرگز در مقابل دشمنان قد خم نکردند و خم به ابرو نیاورده‌اند اما امروز پدران ما در خانواده‌ها مقابل نیازهای اولیه فرزندان خود شکسته می‌شوند.

قالیباف خاطرنشان کرد: این سزاوار نیست که جوان ما می‌بیند مادرش در خانه مردم خدمتگذاری می‌کند و پول جمع می‌کند تا فرزندش درس بخواند و تمام آرزوی این فرزند جبران محبت‌های مادر خود است اما وقتی فارغ‌التحصیل می‌شود باید پول توجیبی خود را باز هم از مادرش بگیرد که نتیجه آن آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی است.

وی در ادامه اظهار کرد: اوج بدبختی آنجاست که می‌بینیم تمام اطلاعات و آمارها نشان می‌دهد که ایران عزیز ما ظرفیت‌های بسیار زیادی در عرصه اقتصادی دارد اما با وجود همه این ظرفیت‌ها در این عرصه در میان ۱۰ کشور دنیا هستیم. امروز اقتصاد ما را دلال‌ها اداره می‌کنند.

شهردار تهران همچنین اظهار کرد: امروز مجموعه تشکیلات ما فقط در منابع نفت و گاز در رتبه اول دنیاست اما به دلیل ضعف مدیریت و سوء تدبیر در اداره کشور شاهد این وضعیت اقتصادی هستیم، یعنی به گونه‌ای عمل می‌شود که متاسفانه از تعهدات و باورهایی که داشته‌ایم فاصله می‌گیریم.

قالیباف همچنین تصریح کرد: ۹۶ درصد مردم از گردونه ظرفیت‌ها و منابع اقتصادی خارج هستند و در حالی که پول همین ۹۶ درصد در اختیار بانک‌ها قرار دارد فقط چهار درصد می‌توانند از آن دریافت کنند که نتیجه این وضعیت بی‌اعتمادی، بی‌عملی و خلف وعده است.


وی تاکید کرد: ما در ۲۹ اردیبهشت می‌خواهیم رئیس قوه مجریه را انتخاب کنیم یعنی همه امور مدیریتی کشور را در ابعاد مختلف برای تحقق قوانین کشور و اجرایی شدن طرح‌ها و خواسته‌های مردم به او بسپاریم و مگر می‌شود سراغ کسی رفت که تجربه و سابقه این کار را نداشته باشد.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با انتقاد از کارآمدی مدیریتی در کشور خاطرنشان کرد: باید بدانیم که این توان و ظرفیت وجود دارد و نیروهای جوان، خلاق و صاحب‌نظر هستند که می‌توانند برای ایران عزیز افتخارآفرینی کنند اما وعده‌ها روی هم انباشته شده و مردم نیز احساس بی‌اعتمادی می‌کنند که بی‌اعتمادی بزرگترین ضربه را به کشور می‌زند و هیچ سرمایه‌ای به اندازه اعتماد در کشور قالب توجه نیست.

وی در پایان گفت: امروز روش‌ها برای حل مشکلات کشور دقیقاً روش‌های ۶۰ سال قبل است. اما باید کشور را با نگاه نسل چهارمی کشور را اداره کرد.






منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین