کد خبر: ۷۸۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰
پلیس فرانسه اعلام کرد که در شب ناآرام پس از انتخابات در پاریس 143 نفر را بازداشت کرده است.
ناطقان: پلیس فرانسه اعلام کرد که در شب ناآرام پس از انتخابات در پاریس 143 نفر را بازداشت کرده است.

پلیس فرانسه ضمن اعلام این خبر افزود: معترضان به نتیجه انتخابات با ریختن در خیابان‎ها اقداماتی مانند آتش زدن اتومبیل‌ و مغازه‌ها، شکستن شیشه فروشگاه‌ها و منازل مسکونی و پرتاب بطری به سمت نیروهای پلیس انجام داده‌اند.

سخنگوی پلیس فرانسه افزود: در پی ناآرامی و خشونت شب گذشته 6 تن از نیروهای پلیس و 3 معترض مجروج شده و پلیس 143 نفر را بازداشت کرده که 29 تن از آنان در بازداشت مانده و آزاد نشده‌اند.

انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه پس از ماه‌ها رقابت و تبلیغات 11 نامزد انتخاباتی روز دوشنبه برگزار شد که در نهایت «امانوئل ماکرون» و «مارین لوپن» به ترتیب با کسب 24 و 21.7 درصد به دور دوم انتخابات راه یافتند.

پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری و به ویژه راه‌یابی «مارین لوپن» به دور دوم، مخالفان سرسخت او به خیابان‎های فرانسه آمدند و علیه وی شعار سر دادند؛ بخش عظیمی از سازمان دهندگان این تظاهرات گروه‌های فعال اجتماعی و «ضدفاشیست» هستند که اعتقاد دارند پیروزی لوپن پیروزی سیاست‎های فاشیستی و ضد مهاجرتی است.


منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین