کد خبر: ۷۹۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۰
اگر فکر می کنید بهترین روش برای کاهش وزن مصرف مرغ یا ماهی همراه با سالاد و برنج قهوه ای است، مهم ترین چربی سوزها را فراموش کرده اید: گیاهان و ادویه ها.
ناطقان:گیاهان و ادویه ها بهترین افزودنی ها به غذا می باشند که کالری، قند و سدیم ندارند. کالری، قند و سدیم در هنگام کاهش وزن نقشی اساسی دارند. چرا؟ تحقیقات نشان می دهد اگر طعم آن چه می خورید را دوست نداشته باشید، به ادامه آن رژیم غذایی نمی پردازید. گیاهان و ادویه ها طعمی مناسب به غذا می بخشند و با افزودن پاپریکا، نمک دریایی و رزماری می توانید تکه ای مرغ را به غذایی فوق العاده خوشمزه تبدیل کنید.

بعلاوه مصرف گیاهان و ادویه ها سوخت و ساز بدن را افزایش می دهند و به سوختن سریع تر چربی ها کمک می کنند. در ادامه چند گیاه و ادویه برای کاهش وزن توصیه شده است:

زردچوبه 

این ادویه زرد رنگ به چربی سوزی در بدن کمک می کند. مطالعه ای که در سال 2009 بر روی موش ها انجام شد نشان داد موش هایی که ماده زرد رنگ زردچوبه را در رژیم غذایی دارند نسبت به موش هایی که این ماده را در رژیم ندارند بیشتر چربی می سوزانند. زردچوبه گرمای بدن را افزایش می دهد بنابراین سوخت و ساز بدن نیز زیاد می شود. بعلاوه زردچوبه خواص دیگری نیز دارد به عنوان مثال از آلزایمر جلوگیری کرده و هورمون ها را در طول ماه در حد مناسب نگه می دارد. می توانید زردچوبه را به سوپ یا کباب بیفزایید یا بر روی سبزیجات سرخ شده بریزید. 
 

  فلفل قرمز 

اگر تا به حال به طور اتفاقی فلفل قرمز زیادی به غذا افزوده باشید متوجه شده اید که ادویه ای بسیار گرم می باشد. در واقع زردچوبه و فلفل قرمز دمای بدن را افزایش داده و باعث سوخت و ساز بیشتر می شوند. افزودن این ادویه به غذا باعث می شود در هر وعده غذایی صد کالری چربی بسوزد. سعی کنید فلفل قرمز را به سوپ، تخم مرغ و غذاهای مختلف بیفزایید.


دارچین 

دارچین ادویه ای است که قند خون را در حالت تعادل نگه می دارد، از هوس کردن غذا جلوگیری می کند و احساس سیری به مدت طولانی می دهد. بهتر است دارچین را به پنیر، ماست و چای بیفزایید. بعلاوه دارچین ادویه ای مناسب برای تهیه گوشت است.


زیره سبز 

افزودن یک قاشق چایخوری زیره سبز به یکی از وعده های غذایی در روز باعث سه برابر شدن چربی سوزی می شود. خبر خوبی است زیرا زیره در کل دنیا وجود دارد و می توان آن را به هر غذایی افزود.

  سیر 

ممکن است سیر باعث بوی بد دهان شود اما مصرف آن باعث افزایش چربی سوزی می شود. مطالعه ای نشان می دهد موشی که در رژیم غذایی سیر داشته در هفت هفته وزن بیشتری نسبت به موشی که سیر نمی خورده کم کرده است. اگرچه این نتایج در بین انسان ها بررسی نشده است اما افزودن سیر به رژیم غذایی ضرری ندارد. بعلاوه افزودن سیر به غذا باعث خوش مزه تر شدن غذا می شود و مواد مغذی زیادی نیز دارد.


 
زنجبیل 

زنجبیل نیز مانند دارچین به کنترل قند خون کمک می کند و از افزایش ناگهانی گلوکز بعد از مصرف غذاهای حاوی قند یا کربوهیدرات جلوگیری می کند. همچنین زنجبیل خاصیت چربی سوزی دارد و با افزایش گرمای بدن به افزایش سوخت و ساز کمک می کند. می توانید زنجبیل را به ماهی، سالاد میوه یا چای بیفزایید.

 
فلفل سیاه 

فلفل سیاه مانند زنجبیل خواص چربی سوزی دارد. این ادویه از تشکیل سلول های چربی جدید جلوگیری می کند بنابراین از افزایش وزن جلوگیری می کند. اگر تاکنون فلفل سیاه را به تمام غذاهای خود نمی افزودید از الان به بعد آن را به همه چیز حتی ماست و پنیر نیز بیفزایید.


هل 

هل یکی دیگر از ادویه هایی است که دمای بدن و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. می توانید هل را با زنجبیل، دارچین و گل میخک مخلوط کرده و چایی مخصوص بسازید. همچنین می توانید هل را به قهوه و گوشت بیفزایید. 


قاصدک 

اگرچه عده زیادی از باغبان ها قاصدک را گیاهی هرز می دانند، این گیاه بین آشپزها به عنوان ماده ای مغذی و افزودنی مناسب برای غذا و نوشیدنی می باشد. گیاه هرز نیز باعث کاهش وزن و کاهش نفخ با افزایش ویتامین آ، ث و ای و مواد معدنی مانند آهن و پتاسیم می شود. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین