کد خبر: ۷۹۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۵
دانشمندان ناسا در مرکز فضایی کندی در فلوریدا با همکاری یک تیم دانشگاهی در حال تلاش برای توسعه یک روش طولانی مدت هستند که می‌تواند به روش‌های پیشگامانه فضانوردان در اعماق فضا کمک کند.
ناطقان:پروژه ساخت گلخانه ماه-مریخی برای پرورش سبزیجات، مواد غذایی و کشت گیاهان به منظور حفظ حیات توسط محققان ناسا در حال انجام است.

محققان ناسا طی یک همکاری مشترک با محققان دانشگاه آریزونا در حال توسعه یک سیستم استوانه‌ای بسته هستند که در آن گیاهان دی‌اکسید کربن را گرفته و مواد غذایی و اکسیژن تولید می‌کنند و توانایی استقرار در ماه و مریخ را دارد.

این نمونه اولیه، یک گلخانه باد شدنی برای حمایت از گیاهان و نباتات و تولید محصولات غذایی، تهویه هوا، بازیافت آب و دفع زباله‌ها است.

به این سیستم که عملکردهای فراوانی داشته و از حیات فضانوردان در فضا پشتیبانی می‌کند، احیاکننده زیستی (bioregenerative) گفته می‌شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: ناسا ، مریخ ، گلخانه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین