کد خبر: ۷۹۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
وزیر امور دفتر امیر کویت گفت: کویت با ایران و عراق روابط تاریخی دارد و ما برای توسعه اقتصادی و تجاری منطقه آمادگی کامل برای همکاری با ایران و عراق داریم.
ناطقان: به نقل از روزنامه الرأی،‌ سمینار «جزایر کویت و شهر ابریشم؛ بین رویا و حقیقت» با همکاری اعضای هیأت آموزش، سفارت چین و دانشکده امور اداری در دانشگاه کویت برگزار شد. در این سمینار شیخ ناصر صلاح الاحمد الصباح، وزیر امور دفتر امیر کویت گفت: دانشمندان تأکید می‌کنند که جهان تا سال 2035 به دو بخش تقسیم می‌شود، مردمی که بسیار فقیرند و مردمی که بسیار ثروتمند هستند، با توجه به این قضیه باید اقتصاد، تجارت و تفکر اداری خود را قوی کنیم.

وی در ادامه افزود: مهمترین مسأله‌ای که به امیر کویت با نخست وزیر کویت پیشنهاد شد مسأله جزایر کویت است، این جزایر از نظر جغرافیایی بسیار مهم هستند زیرا در مرزهای بزرگترین تمدن‌های انسانی یعنی تمدن بین‌النهرین و تمدن ایران قرار دارند.

وزیر امور دفتر امیر کویت تأکید کرد: کویت با ایران و عراق روابط تاریخی دارد و این جزایر به تمام منطقه خدمت خواهند کرد و تأثیر مثبتی خواهند گذاشت و ما با کشور چین نیز در بحث چگونگی استفاده اقتصادی از این جزایر توافق کردیم و کشور چین در این مسأله همکاری زیادی با ما کرد.

شیخ ناصر الصباح در ادامه گفت: این منطقه به کشورهای دیگر و به خصوص ایران و عراق که برای ما بسیار مهم هستند کمک خواهد کرد تا زیرساخت‌ها و تجارت دریایی خود را تقویت کنند. کویت به منظور توسعه اقتصادی و تجاری و ایجاد صلح در منطقه آمادگی کامل برای همکاری با ایران و عراق و تمام کشورهای منطقه را دارد.

در این سمینار وانگ دی، سفیر چین در کویت نیز حضور داشت.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین