کد خبر: ۷۹۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
موضوع این قسمت برنامه نماگرد، به مناسبت آغاز هفته کتاب و کتابخوانی و افتتاح نمایشگاه کتاب، درباره کتاب است.
ناطقان: سجاد گودرزی تهیه‌کننده «نماگرد» درباره قسمت جدید این برنامه هفتگی شبکه مستند گفت: موضوع این قسمت از برنامه به مناسبت آغاز هفته کتاب و کتابخوانی و افتتاح نمایشگاه کتاب، درباره کتاب است و سعی می‌کنیم پاسخ این پرسش را پیدا کنیم که چرا ما ایرانی‌ها کتاب نمی‌خوانیم و از آن فاصله گرفته‌ایم؟!
 
وی افزود: این وضعیت در حالی وجود دارد که تعداد انتشارات در کشور ما از انتشارات کل اروپا بیشتر است اما سرانه مطالعه و تولید علم پایینی داریم. در این قسمت کشور ایسلند را معرفی می کنیم که به ازای هر 10 نفر یک نفر کتاب نوشته و بالاترین سرانه مطالعه در دنیا را دارد. ای کاش ما هم روزی از نظر فرهنگ کتابخوانی به این کشور نزدیک شویم.
 
گودرزی اظهار داشت: در بخش نوستالژی، همراه با پخش تصاویر قدیمی سرود خاطره انگیز «من یار مهربانم» را زمزمه می کنیم.  فیلم 100 ثانیه ای «کابوس» روی آنتن می‌رود و بخش هایی از مستند «عروس کویر» به عنوان برنامه پربیننده شبکه مستند پخش می شود.
 
گودرزی خاطرنشان کرد: تیم طبیعت گرد باداب، برای ما تصاویر اختصاصی از گنبد نمکی جاشک به عنوان یکی از بزرگترین سایتهای نمکی بوشهر به کارگردانی بهروز سیروس ارسال کرده اند که در این قسمت مخاطبان شاهد پخش این تصاویر خواهند بود.
 
گفتنی است؛ «نماگرد» جمعه 8 اردیبهشت ساعت 21:30 از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود و شنبه 9 اردیبهشت ساعت 11 بازپخش می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین