کد خبر: ۷۹۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
نمایش "روزن" به کارگردانی جواد عاطفه با بازی بازیگران سوئدی و ایرانی در تئاتر شهر استکهلم به روی صحنه رفت.
ناطقان: «روزن» تولید مشترک ایران و سوئد و محصول Atepho Theatre Company است که تسیم برغشی آن را نوشته و در فستیوال "نمایش نو، دنیای نو" در سوئد مورد توجه قرار گرفت.

این نمایشنامه درباره مهاجرت و انسان مهاجر در رویارویی با انسانی بومی سرزمینی است که به آن مهاجرت کرده است. هم میزبان و هم مهمان در یک بن‌بست گرفتار شده‌اند. زن و مرد مهاجری با دختر خود در زیرزمینی به صورت غیرقانونی و به‌ اصطلاح "سیاه" زندگی می‌کنند. دختر خانه را تر ک می‌کند و... این آغاز ماجرا است.

نمایشنامه روزن توسط شارلوت نیوهاوزر، موسس انتشارات "دراگون" ناشر آثار نمایشی در اسکاندیناوی، منتشر و پخش می‌شود. شارلوت نیوهاوزر، ناشر و دراماتوژ آثار نمایشی تئاتر ملی سوئد و برخی فیلم‌های سوئدی در چند سال گذشته است. او تحصیل‌کرده‌ تئاتر در آمریکا و مدرس دراماتوژی در دانشگاه‌های سوئد و یکی از دراماتوژهای فعال تئاتر امروز سوئد است.

لوویسا وِستربلوم، امیل کِکونیوس، ملیحه مینوخرد، امیر برغشی و عاطفه پاکبازنیا بازیگران این نمایش هستند. لوویسا وِستربلوم فارغ‌التحصیل تئاتر از دانشگاه نیویورک و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون سوئد است. امیل ککونیوس هم دانش‌آموخته‌ تئاتر در استکهلم و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون سوئد است.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: تهیه کننده: سروش علمی (با همکاری گروه پرسیس)، دستیار کارگردان: شقایق دارابی، نغمه رجبی‌فر، عکاس: عاطفه پاکبازنیا، سروش علمی، طراح پوستر: حامد بارئی طبری، طراح بروشور: ایمان خیاطان، مسئول روابط عمومی و روابط بین‌الملل: ملینا نوری‌زاد

اجرای عمومی نمایش "روزن" به طراحی و کارگردانی جواد عاطفه از ۲۷ آوریل در تئاتر شهر استکهلم روی صحنه است
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین