کد خبر: ۷۹۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸
محمدباقر قالیباف کاندیدای ریاست جمهوری گفت: کشور با تفکر اقتصادی 70 سال قبل اداره می‌شود.
ناطقان: محمدباقر قالیباف در یادواره شهدای مدافعان حرم مازندران در مسجد جامع ساری گفت: مردم متدین، شهیدپرور و ولایتمدار مازندران همواره عاشق ولایت و امامت بوده و هستند و مهم‌ترین ویژگی مردم مازندران ولایتمداری است.

وی خاطرنشان کرد: امروز ناامنی همه کشورهای منطقه را فرا گرفته است اما ایران به دلیل خون شهدای مظلوم و غریب مدافع حرم، شهدای دفاع مقدس استان نظیر شهیدان طوسی و نوبخت‌ها تبدیل به یک جزیره دارای امنیت، ثبات و آرامش شده است.

کاندیدای ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ما مدیون خون شهدا و فداکاری جانبازان و خانواده‌هایشان هستیم، افزود: اقتدار و عزت ایران از وجود این برکات سرچشمه گرفته است.

قالیباف در ادامه بحران اقتصادی را از چالش‌های بزرگ اقتصادی، ایران دانست و گفت: ایران کشور فقیری نیست و در منابع نفتی و گازی جز رتبه‌های نخست جهان است اما این سرزمین ثروتمند مردمی فقیر و ضعیف در حوزه اقتصادی دارد.

وی تصریح کرد: ایران دارای ظرفیت علمی و فنی بالایی بوده و می‌تواند در ردیف ۵ کشور برتر دنیا قرار گیرد، اما متاسفانه از حیث اقتصادی در ردیف ۵ کشور آخر دنیا قرار دارد.

کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: خودروهای تولید داخل در کشور به  مانند تابوت متحرک می‌ماند در حالی که سرعت تولید علم در ایران ۱۵ برابر بیشتر از دنیا است.

قالیباف خاطرنشان کرد: مازندران به دلیل ظرفیت‌های بیشمار در حوزه کشاورزی می‌توانست به قطب کشاورزی کشور تبدیل شود و یا از لحاظ صنعتی جایگاهی در کشور به دست آورد اما می‌بینیم بسیاری از مرکبات مازندران در زمستان به دلیل فاسد شدن به رودخانه‌ها هدایت می‌شود و در بخش صنعتی نیز چندان توسعه یافته نیست.

وی بزرگترین فرصت مازندران را برای رشد و رونق اقتصادی توسعه گردشگری در کنار ساحل بزرگترین دریاچه جهان دانست و گفت: این فرصت نیز در حال از دست رفتن است و گردشگری دریایی در مازندران نمود واقعی خود را ندارد.

 کاندیدای ریاست جمهوی خاطرنشان کرد: همه این‌ها به دلیل سومدیریت و سوتدبیر در اداره کشور است.

قالیباف یادآور شد: ۷۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی کشور در طول سال‌های اخیر افزایش یافته اما در حوزه اقتصادی همچنان علیل هستیم.

وی تصریح کرد: ورود ۲۵ میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور حاکی از سوء مدیریت در کشور است.

کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان این امر که تفکر مربوط به ۷۰ سال قبل  اکنون در حال اداره اقتصاد کشور است، خاطرنشان کرد: کشور باید با نگاه نسل چهارمی اداره شود چرا که دنیا با این تفکر سال‌هاست که در حال جلو رفتن است.

قالیباف با اشاره به این نکته که باید مردم را در حوزه اقتصاد مشارکت داد تصریح کرد: اگر این روند فعلی ادامه یابد نتیجه آن افزایش بیکاری، گرانی و رکود در جامعه است.

وی ضمن تاکید بر این نکته که باید افتخار را به ایرانی برگردانیم و ایرانی در سایه اسلام ‌زندگی کند، گفت: در ۲۹ اردیبهشت امسال می‌خواهیم تمشیت امور اجرایی کشور را ‌به دست کسی بسپاریم که از ظرفیت عظیمی‌ کشور ‌استفاده‌ و با اقتصاد مردمی نه اقتصاد خصوصی‌ بتواند کشور را اداره کند.

قالیباف خاطرنشان کرد: ۲۹ اردیبهشت اراده مردم باید به سمتی سوق یابد که با تصمیم خود کار را  جایگزین شعار ‌و عمل را جایگزین حرف کنند.

کاندیدای ریاست جمهوری در ادامه یادآور شد: اعتیاد، طلاق و کارتن‌خوابی در جامعه افزایش یافته و مجموعه کانون خانواده از هم پاشیده شده است اما با مدیریت درست می‌توان ۵ میلیون اشتغال ایجاد  وجوانان بیکار را وارد بازار کار کرد که این کار نهایتا منجر به کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی خواهد شد.

در این مراسم که با تاخیرحدود ۲ ساعته برگزار شد از پدر شهید مدافع حرم مازندران، شهید سید رضا طاهر تجلیل شد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین