کد خبر: ۷۹۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
همه ما می دانیم که، نفس عمیق کشیدن فواید زیادی به همراه دارد، ولی از همه مهمتر، توجه به این نکته است که، نحوه‌ی تنفس شما، اساس سلامت‌ شما را تشکیل می دهد.
ناطقان: از طریق تنفس است که شما مغز و ماهیچه ‌هایتان را پرورش می‌دهید. بله، شما می‌ بایست از گیاهان سبز برگ ‌دار، غذاهای ارگانیک و محلی تغذیه کنید و ویتامین‌هایتان را مصرف کنید و…اما بهترین روش برای مراقبت از خودتان رسیدگی کردن به مهم ‌ترین چیز یعنی تنفس ‌تان است. نحوه‌ی تنفس شما اساس سلامت‌ تان است.

البته که استفاده از ماسا‌ژ، مدیتیشن، یوگا و مانتراها عالی هستند، اما باید اساسی ‌تر عمل کنیم. پیغام ارسالی از بدن به مغزتان را برای شیوه معمول تنفس کردن قطع کنید، یا بهتر بگویم، تغییرش بدهید و سیستم پیغام ‌رسانی بدنتان برای تنفس کردن را، مجددا بارگذاری کنید. چگونه؟ با غیر فعال کردن روش‌های تنفسی زیان‌آور و یادگیری فعال کردن دیافراگم و عضلات تنفسی کم به کار برده شده، سیستم تنفسی‌تان را مجددا با بدن‌ هماهنگ کنید، همانطور که یک فعالیت بدنی را در جلسه‌ی فیزیوتراپی انجام می‌دهید.

تأثیر نحوه‌ی تنفس شما بر سلامت عاطفی‌‌تان

افسردگی و اضطراب هر دو بیماری‌ هایی هستند که با تنفس ضعیف و نامنظم بدتر می‌شوند. خوشبینی، خلاقیت، حل مسائل و درست قضاوت کردن، همگی تحت تأثیر این موضوع هستند که شما چقدر اکسیژن دارید و چطور تنفس می‌کنید.

تأثیر مستقیم تنفس، بر فشار خون

در این طرز تفکرتان که مدیتیشن تنها راه حل ممکن است، تجدید نظر کنید. وقتی بد تنفس می‌کنید، رگ‌ های خونی‌تان منقبض می‌شوند که می‌تواند منجر به افزایش فشار خون شود و متعاقبا قلب‌ سخت‌ تر کار کند. در حقیقت افرادی که از مشکل فشار خون بالا رنج می‌برند و تنفس بهتر را یاد گرفته‌اند، شاهد یک افت سریع در فشار خون‌ شان خواهند بود، بدون مدیتیشن!

 کمک تنفس صحیح به گوارش

در حالت مطلوب، ماهیچه‌های تنفسی شما حرکت حلقه‌ وار روده که مانند حرکت امواج است و به هضم و دفع کمک می‌کند را تحریک می‌کند. بدون این ماساژ داخلی شکم، شما ممکن است دچار مشکلاتی همچون یبوست، نفخ، گاز معده، سوزش معده و سندروم روده‌ی تحریک پذیر، شوید. دیافراگم‌تان را به کار بیاندارید تا فورا تمام لوله کشی‌های بدن‌تان بهتر کار کنند.

 تنفس‌های عمیق منجر به خواب بهتر می‌شود

اگر در طول روز، نفس‌های عمیق و شکمی داشته باشید، شب هنگام خواب بهتری خواهید داشت. اگر تا به حال تنفس‌های غیر طبیعی داشته‌اید که باعث می‌شدند سیستم عصبی‌تان در طول روز در حالت جنگ و گریز قرار داشته باشد، انتظار نداشته باشید که با تنفس صحیح شکمی در طی روز، فورا به خواب‌ آرام و عمیق دست یابید. شما برای نتیجه گرفتن، فقط  نیاز به کمی زمان دارید.

 مشکلات کمر درد دارید؟ تنفس صحیح را امتحان کنید!

کمر و عضلات پشت ‌تان درد می‌کنند؟ فرقی نمی‌کند که مشکل ‌تان از ستون فقرات وابسته به گردن، پایین تنه، گردن و شانه‌ ها باشد، اگر تنفس شکمی نداشته باشید، تنفس غیر اصولی، مستقیما بر روی سلامت ستون فقرات ‌تان تأثیر می‌گذارد.


منبع: افتاب
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین