کد خبر: ۷۹۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
نماینده 3دوره مجلس:
علی زادسر نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی گفت: محور مناظرات انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، « خالی بندی‌های اقتصادی، بیان مطالبات اقتصادی جامعه، نقد سیاست‌های وارداتی و صادراتی دولت یازدهم و پاسخ به وعده های چهار سال گذشته رئیس جمهور فعلی خواهد بود».
ناطقان: حجت الاسلام علی زادسرجیرفتی نماینده اصولگرای سه دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه جیرفت در استان کرمان و امام جمعه سابق شهرستان اسدآباد با ابراز نگرانی از احتمال عدم اجماع اصولگرایان با محوریت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا) بر سر یک نامزد هشدار داد:« اگر آنها بر سر یک نفر به توافق نرسند، مرتکب خیانتی بابخشودنی شده اند.»

متن گفت و گوی حجت الاسلام علی زادسر را پیش رو دارید:
ایرنا: اصولگرایان با سه نامزد وارد عرصه انتخابات شده اند. احتمال اجماع آنها روی یک نامزد چقدر است؟
زادسر: اصولگرایان باید بر روی یک نفر به توافق برسند. اگر چنین نکنند به اهل ایمان، اسلام، نماز جمعه، خانواده معظم شهیدان، جانبازان، آزادگان، بسیج، و جامعه‌ی بزرگ ولایتمداران متدین و با وفای نظام اسلامی در صنوف گوناگون فرهنگی، علمی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، نظامی، انتظامی، قضایی، حوزوی و دانشگاهی، خیانتی نابخشودنی کرده اند.

ایرنا: این اجماع احتمالی روی چه کسی خواهد بود؟
زادسر: رئیسی و از نظر من این کار دلایلی دارد:
1. اینکه همگان باور دارند که مبحث فراجناحی دولت ایشان جدی است. مردم از جناح‌بازی غیرخدایی از سالیان دور حقیقتاً خسته شده‌اند.
2. برای مقابله با مفاسد اقتصادی و سروسامان دادن به ستاد مبارزه با مواد مخدر، که یکی از معضلات اساسی کشور جمهوری اسلامی ایران است، انگیزه جدی و طرح های تجربی مناسبی دارد.
3. آمدن خود را به میدان سیاست رقابت، تکلیفی اعلام، و اظهار می‌دارد که بر اساس وظیفه الهی خود عمل کرده است و الحمدلله والمنه هیچ‌گونه ضعف اخلاقی، سیاسی، اجتماعی، و اقتصادی ندارد.
4 - نوع اداره کردن جلسه توسط وی، چگونگی سخن سنجیده و شیوا گفتن را به خوبی به تصویر می کشد. وی توانسته است خواص و نخبگان از مجلسیان تا فرهیختگان دیگر را جذب کند و اهداف ریاستش را به شایستگی بیان می‌کند. ضمناً خوش بیان، خوش زبان، خوش جمال، خوش لباس و شیک هم است.
5 - به همه باورانده است که بر اوضاع کشور در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، و اقتصادی اشراف اجمالی دارد و می‌تواند رئیس جمهور شایسته‌ای باشد که ضد دروغ و نفاق و ریا هست.
6 - به همه یادآور شده است که بیکاری جوانان خوب و پاکدامن و تحصیل کرده لکه ننگی است که بر پیشانی همه‌ی مسوولان زده شده است و به زودی پاک شدنی هم نیست و وی نهایت سعی و تلاش خود را برای رفع این نقیصه بزرگ در جمهوری اسلامی انجام می دهد.
7 – از همه مهمتر از سادات جلیل‌القدر و خبرگان عظیم‌ألشان است، و افتخار بس بزرگ خادم‌الرضا نصیبش شده است.

ایرنا: در صورت پیروزی آقای رییسی، چه توقعاتی در حوزه‌های سیاست خارجی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاست داخلی از ایشان دارید؟
زادسر: ابتدا بگویم که رای نهایی من گزینه ای است که جمنا روی آن اجماع و معرفی کند. یعنی شخصا رئیسی را ترجیح می‌دهم و اصلح می‌دانم اما اگر جمنا قالیباف را معرفی کرد بنا بر مصلحت جامعه اسلامی به ایشان رأی خواهم داد.
ولی در پاسخ به سوال شما که چه توقعی از نامزد مورد نظرتان پس از پیروزی احتمالی در انتخابات دارید. بنده هیچ توقعی به جز انجام وظایف قانونی رییس جمهوری و مواردی که عرض می کنم ندارم:
1- مست نشدن از قدرت بالای ریاست جمهوری، و مغرور نگشتن از القاب و الفاظ مجیزگویان شیطانی و بی‌تقوا برای جیفه دنیا، و اطاعت محض و همیشگی از نایب امام زمان و گردنکشی نکردن در برابر نظرات صائب و الهی ایشان.
2- رفع نواقص بزرگ و زشت انتخابات‌های مختلف، خصوصاً انتخابات مجلس شورای اسلامی، و بالاخص انتخابات ریاست جمهوری با دادن لایحه به مجلس، و حتی اصلاح قانون اساسی، خنثی سازی نقش کلیدی پول‌های باد آورده از فیش‌های کثیف و نجومی با اقدام انقلابی.
3- مبارزه جدی و عملی و لاینقطع با رشوه ‌ده و رشوه‌گیر، اختلاس‌گران، دزدان بزرگ ، و حساب‌کشی شخصاً از وزیران و استانداران و اعتماد کامل به آنان نکردن. فریب آمار و ارقام را نخوردن، و مشغول حواشی پر زرق و برق و تشریفات ریاست جمهوری نشدن، و کارهای اصلی ریاست جمهوری را به معاونین نسپردن و...
4. قطع واردات هرآنچه که در داخل به اندازه نیاز تولید می‌شود.
5. پرهیز از اشرافی‌گری و تجملات، و اهتمام بسیار به ساده زیستی و پرکاری، و ارتباط مستقیم با مردم سراسر کشور داشتن.
6. کم گفتن و زیاد عمل کردن، مخالفان خویش را تحویل گرفتن و سخنانشان را شنفتن، منتقدان را بها دادن، و نقدهای درست و دلسوزانه آنان را، پذیرفتن.

ایرنا: مناظرات انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از روز جمعه (امروز) شروع می شود. از نظر جنابعالی محور این مناظرات پیرامون چه خواهد بود؟
زادسر: خالی بندی‌های اقتصادی، و بیان مطالبات اقتصادی جامعه، و نقد سیاست‌های وارداتی و صادراتی دولت یازدهم و پاسخ به وعده های چهار سال گذشته رئیس جمهور فعلی.

ایرنا: میزان مشارکت را چقدر پیش‌بینی می‌کنید؟
زادسر: مشارکت مثل همیشه و بلکه بیشتر خواهد بود. احتمالاً بین 75% تا 85% در انتخابات ریاست جمهوری و تا 90% شوراهای شهر و روستا. عامل اصلی شرکت مردم در برنامه‌های نظام مبارک حاکم بر ایران اسلامی، اسلام و عاشورا، و ارشادات حکیمانه رهبر الهی جمهوری اسلامی، و درک سیاسی امنیتی، بالای مردم ادیان مختلف الهی ساکن در جمهوری اسلامی ایران بزرگ و کهن است.

ایرنا: اهمیت انتخابات شوراها برای اصولگرایان چیست؟ آیا اصولگرایان لیست واحد می دهند؟
زادسر: راجع به اهمیت آن دیگر نیازی به توضیح نیست زیرا مردم و جناح‌های مختلف نقش آن را در اصلاح یا افساد کل کشور تجربه کرده‌اند. نسبت به وحدت اصول‌گرایان و لیست واحد آنان هم در انتخابات شوراها، خالصانه و خاضعانه دعا می‌کنیم.

ایرنا: و آخرین سوال، نظرتان درباره برجام چیست؟
زادسر: بنده برجام را، بد فرجام، و بزرگترین دروغی که تا حالا در جمهوری اسلامی به مردم گفته شده است، می‌دانم. متأسفانه یا باید بگوییم که روحانی به ناحق به شیخ دیپلمات معروف شده است، یا تیم آمریکایی ظریف، خیلی ظریف رخش هسته‌ای جمهوری اسلامی را تسلیم دشمن کردند و یک زین قابل توجه هم به دست نیاوردند. در یک کلمه؛ برجام، دروغ بزرگ تاریخ معاصر است.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین