کد خبر: ۷۹۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
پاپ فرانسیس رهبر کلیسای جهانی کاتولیک برای سفری دو روزه، وارد قاهره پایتخت مصر شد.
ناطقان: «خورخه ماریو برگولیو»، رهبر کاتولیک‌های جهان، معروف به «پاپ فرانسیس» امروز برای دیداری دو روزه با مقامات سیاسی دینی مصر، وارد قاهره شد.

فرودگاه قاهره که در حالت آماده‌باش امنیتی به سر می‌برد، از ساعت‌ها قبل، برای استقبال از پاپ آماده شده بود. مصری‌ها در رسانه‌های خود این سفر را تاریخی توصیف می‌کنند.

پاپ از سال 1998 به عنوان سراسقف بوئینس‌آیرس به خدمت پرداخت و در سال  2001 مقام کاردینالی را از پاپ ژان پل دوم دریافت کرد. برگولیو در سال 2013 به جای بندیکت شانزدهم به عنوان پاپ انتخاب شد و لقب فرانسیس را برای خود برگزید.

به گزارش وبگاه خبری «الیوم السابع» مصر، سفر پاپ به مصر شامل دیدار با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در کاخ ریاستی، «شیخ احمد الطیب» شیخ الازهر، «پاپ تواضروس دوم» پاپ اسکندریه و دیگر سران مدنی و سیاسی مصر خواهد شد.

او قبل از این سفر در پیامی برای مردم مصر، ابراز امیدواری کرد که سفرش به مصر، به تحقق صلح و تشویق به گفت‌وگو و آشتی در دنیای اسلام کمک کند.

سفر پاپ به مصر، اندکی پس از روزهای خونینی انجام می‌شود که حداقل دو انفجار در میان مسیحیان در دو کلیسا در مصر، حداقل جان 45 نفر را گرفت و بیش از 100 نفر را مجروح کرد.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این دو انفجار را که در دو شهر طنطا و اسکندریه رخ داده بود، بر عهده گرفته است.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین