کد خبر: ۸۰۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۵
رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری در شهرستان بندرعباس خبر داد.
ناطقان:سرهنگ دوم علی اصغر افتخاری گفت: در پی شکایت احدی از شهروندان بندر عباس مبنی بر کلاهبرداری در سایت همسریابی موضوع پرونده به صورت ویژه در دستور کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.
 
 وی افزود: برابر اظهارات شاکیه، در یکی از شبکه‌های اجتماعی با یک سایت همسریابی آشنا که پس از ثبت نام در آن سایت با فردی که خود را کیانوش معرفی کرده بود، ارتباط برقرار نمود. فرد کلاهبردار پس جلب اعتماد شاکیه خواسته‌های شیطانی خود را بر وی تحمیل و به بهانه‌های مختلف در مجموع مبلغ ۶۰ میلیون تومان کلاهبرداری نمود. همچنین متهم پس از قطع ارتباط در پیام رسان شبکه‌های اجتماعی موبایلی اقدام به تهدید وی  می‌نمود.
 
سرهنگ افتخاری افزود: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص گردید متهم از شاکیه درخواست می‌نمود مبالغ کلاهبرداری شده را به حساب‌های مختلفی واریز نماید. در ادامه با بررسی‌های فنی و تخصصی و شگردهای خاص پلیسی متهم به هویت ح.ش شناسایی که با هماهنگی مقام قضایی و با رعایت اصل غافلگیری متهم دستگیر و به این پلیس دلالت گردید.
 
این مقام انتظامی افزود: شگرد متهم  به این صورت بوده است که با ایجاد اکانت در شبکه اجتماعی و در اختیار گرفتن یک‌سری اطلاعات از قربانیان از جمله عکس شخصی اقدام به تهدید و اخاذی می نموده است.
 
رئیس پلیس فتا استان هرمزگان ادامه داد: طی بازجویی‌های فنی و پلیسی به عمل آمده از متهم، ضمن اقرار به بزه انتسابی اظهار داشت؛ متهم با توجه به این‌که از لحاظ معیشتی در شرایط نابسامانی بوده اقدام به ایجاد اکانت کاربری در شبکه‌های اجتماعی به ویژه سایت‌های همسریابی نموده و با استفاده از جلب اعتماد کاربران از آنان به طرق مختلف اخاذی می‌نمود. در ابتدا حساب بانکی دوست خود را جهت واریز وجه در اختیارافراد قرار می‌داد و پس از مسدود شدن آن حساب، وجوه را به حساب افرادی که قصد خرید از آنان را داشته واریز می‌نمود.
 
سرهنگ افتخاری در پایان با اشاره به این‌که شهروندان مراقب افراد کلاهبردار در فضای مجازی باشند و به راحتی فریب آنها را نخورند، خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir نسبت به اطلاع رسانی اقدام نمایند.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین