کد خبر: ۸۱۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸
رئیس مشترک نظام فدرالی کردهای سوریه مدعی شد که طرح فدرالی آنها در سوریه به دریای مدیترانه میرسد و این حق قانونی کُردهای این کشور است.
ناطقان: حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه سعی دارد که مناطق گسترده‌تری از شمال سوریه را به تسلط خود درآورند.

«هدیه یوسف» رئیس مشترک نظام فدرالی کردهای سوریه گفت که پس از پایان جنگ در رقه، به سمت ادلب حرکت خواهند کرد.

روزنامه گاردین به نقل از یوسف گزارش داد: به محض اینکه شمال شرق سوریه را از تروریست‌ها آزاد کنیم، به سمت ادلب خواهیم رفت تا آن را از [وجود] جبهه النصره پاکسازی کنیم.

وی همچنین مدعی شد: طرح فدرال مستقل که از منطقه کردستان روژآوا تا اراضی عربی گسترش یافته است، رسیدن به دریای مدیترانه در ضمن آن خواهد بود و این حق قانونی ماست.

ادلب در 55 کیلومتری دریای مدیترانه واقع شده است.

نیروهای دموکراتیک سوریه که بیشتر عناصر ان یگانهای مدافع خلق کرد هستند، به سمت رقه در حرکت هستند و کنترل مناطق زیادی را در این قسمت از سوریه به دست گرفته اند.

کردهای سوریه اواسط مارس 2016 در نشستی در منطقه «رمیلان» تشکیل حکومت فدرالی اتحاد دموکراتیک روژاوا و شمال سوریه را اعلام کردند.

روژاوا، ترجمه واژه به واژه اصطلاح «کردستان غربی» است و به مناطقی اشاره دارد که از نظر گروهها و احزاب کردی حکومت فدرالی کردستان سوریه در این منطقه شکل می‌گیرد.

اقلیم روژاوا که اکنون هیچ کشوری آن را به رسمیت نشناخته است، از سه منطقه اصلی تشکیل می‌شود: 1- عفرین 2- کوبانی و 3- الجزیره و مردم این مناطق را کردها، اعراب، سریانی‌ها، آشوری‌ها، ارمنی‌ها و ترکمن‌ها تشکیل می‌دهد.

شهرهای اصلی که در منطقه روژاوا قرار دارند، عبارتند از: دیرک، کرکی لکی (معبده)، رمیلان، جل آغا (جوادیه)، تربه سبیه (قحطانیه)، قامشلو (القامشلی) عامودا، الدرباسیه، سریه کانیه (رأس العین)، کری سبی (تل ابیض)، کوبانی (عین العرب) و عفرین.

منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین