کد خبر: ۸۲۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مراسم پاسداشت روز معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری، روز دوشنبه در شهر سئول پایتخت کره جنوبی برگزار شد.
ناطقان: در این مراسم که جمعی از اساتید و پژوهشگران ایرانی مقیم کره جنوبی در آن حضور داشتند، شرکت کنندگان بعد از پایان مراسم ویژه این روز، در نشستی به بررسی مسائل مورد علاقه در حوزه علمی و دانشگاهی پرداختند.
«جلیل پیران» معاون رایزن علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان در کره جنوبی، چین و ژاپن در سخنانی به تشریح مقام شامخ معلم پرداخت و مقام معلم را مقامی والا و ارزشمند دانست.
وی گفت که معلم نقشی مهم و اساسی در شکل گیری شخصیت افراد داشته و از جایگاهی بی نظیر در جامعه برخوردار است.
پیران یادآور شد: از شغل معلمی به عنوان کلید تمامی امور در یک جامعه نام برده می شود و در آموزه های دینی ما نیز جایگاه ویژه ای برای آن تعریف شده است.
وی آموزش و پرورش بدون معلم را بی معنی دانست و یادآور شد: کشورهای با ثبات به لحاظ امنیتی و اقتصادی کشورهایی هستند که به جایگاه معلم بیش از سایر مشاغل اهمیت می دهند.
معاون رایزن علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان در کره جنوبی، چین و ژاپن جایگاه و سطح کیفی آموزش و پرورش کره را در دنیا بسیار مناسب دانست و گفت: وظیفه ماست که این دانش را به داخل کشور انتقال دهیم.
او از آمادگی رایزنی علمی برای ایجاد همکاری بین سیستم آموزشی ایران و کره جنوبی خبر داد و گفت: چنانچه چنین آمادگی در بین دانشگاههای کره هم وجود داشته باشد به راحتی می توان با امضای تفاهم نامه های آموزشی و دانشگاهی همکاریها را بیش از پیش گسترش داد.
همچنین در بخش دیگری از این نشست، شرکت کنندگان دیدگاههای خود را به منظور بهبود روابط علمی - دانشگاهی بین دانشگاههای ایران و کره جنوبی مطرح و پیشنهادها خود را بیان داشتند.
تبادل دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی در رشته های خاص، لزوم برقراری ارتباط میان آزمایشگاههای علمی دانشگاههای دو کشور و برگزاری برنامه های معرفی مشاهیر ایرانی به دانشجویان کره ای از جمله محورهای اصلی مورد بحث در نشست اساتید و پژوهشگران ایرانی مقیم کره جنوبی با نماینده وزارت علوم بود.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین