کد خبر: ۸۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱
حضور پر رنگ رسانه‌های داخلی و خارجی در پوشش مراسم 13 آبان همچون سال های گذشته مشهود بود.

ناطقان: مراسم روز 13 آبان که مصادف با عاشورای حسینی شده بود با استقبال پرشور دسته‌جات،‌ هیات‌های مذهبی و نیروهای حزب‌اللهی و آحاد مردم روبه‌رو شد.

 مراسم 13 آبان که مصادف با عاشورای سالار و سرور شهیدان حضرت حسین‌بن علی (ع) و یاران باوفایش شده بود، امروز رنگ و بوی دیگری داشت.

در حاشیه این مراسم عزاداران و راهپیمایان ضمن محکوم کردن جنایت‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی، اسراییل و انگلیس نسبت به جنایات گروه‌های تروریستی و تکفیری به شدت اعتراض کردند.

حضور هیئات و دسته‌جات حسینی در کنار راهپیمایان روز 13 آبان در مقابل لانه جاسوسی با شکوه‌تر از سال‌های گذشته بود. در این مراسم ذاکرین اهل بیت از مظلومیت‌ها و جنایت‌های روا داشته شده به امام حسین (ع) و خاندان و یاران باوفای ایشان به زبان‌های کردی، فارسی و ترکی تجلیل کردند.

سربندهایی به رنگ زرد و با شعار لبیک یا حسین،‌ لبیک یا شهدا بر روی سر عزاداران حسینی بسته شده بود. بر روی پیراهن برخی عزاداران با گل چاپ شده بود «نحن ابناء الخامنه‌ای». هم‌چنین بر روی پلاکاردهایی که در طول مسیر برنامه و در دست راهپیمایان و عزاداران قرار داشت نوشته شده بود: مصداق بارز «لعنت الله الیزید امروز مرگ بر آمریکاست» ،‌ «درود بر خاندانی که حتی در برابر تحریم آب هم سازش نکرد»، «ما به دولت آمریکا اعتماد نداریم»، «امیری حسین و نعم الامیری»، «یا اباالفضل،‌ یا حسین»، «مرگ بر آمریکا،‌ مرگ بر اسراییل»، «هیات من الذله»، «لبیک یا حسین، لبیک یا خامنه‌ای».

هم‌چنین در حاشیه این مراسم کاریکاتورها و ماکت‌هایی از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رییس‌جمهور آمریکا در دست راهپیمایان و در بخش‌هایی از محل برنامه نصب شده بود.

هم‌چنین در کاریکاتورهایی که در دست برخی راهپیمایان بود سکوت شورای امنیت سازمان ملل در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی و گروه‌های تندرو مورد انتقاد قرار گرفته شده بود.

حضور پر رنگ رسانه‌های داخلی و خارجی در پوشش مراسم 13 آبان همچون سال های گذشته مشهود بود.

حضور یگان ویژه نیروی انتظامی در طول محل برنامه و خیابان‌های منتهی به لانه جاسوسی برای برقراری امنیت مراسم مشهود بود.

بندهای قطعنامه با شعار هیات من الذله راهپیمایان و عزاداران حسینی تایید شد.

در پایان مراسم، نماز جماعت به امامت حجت الاسلام والمسلمین قرائتی برگزار شد و پس از آن با شعار "یا حسین(ع)" و "الله اکبر" پیکرهای پاک 45 شهید گمنام دفاع مقدس به سمت میدان امام حسین (ع) تشییع شد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین